پوتین: روسیه پرچمدار فناوری فراصوت در دنیاست

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که مسکو پرچمدار دنیا در زمینه موشک های فراصوت است و تا زمانی که سایر کشورها خود را برسانند، احتمالاً به فناوری مقابله با این سلاح های تازه نیز دست یافته است.

پوتین: روسیه پرچمدار فناوری فراصوت در دنیاست

وی در اظهاراتی که در بخشی از یک فیلم مستند به نام روسیه. تاریخ نو پخش شد، گفت که این کشور و آمریکا در خصوص تعداد کلاهک ها و موشک های حمل نماینده این کلاهک ها تقریباً با هم برابرند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: اما در زمینه تحقیق و توسعه های پیشرفته مان، قطعاً ما پرچمدار هستیم. وی بعلاوه اضافه نمود که روسیه از نظر مقیاس ارتقاء سلاح های سنتی خود نیز در رتبه اول دنیا قرار گرفته است.

پوتین با اشاره به اینکه دیگر قدرت های دنیای در آینده به فناوری تسلیحاتی فراصوت مشابهی دست خواهند یافت، گفت: وقتی آنها به این تسلیحات دست یابند، ما به احتمال زیاد وسیله ای برای مبارزه با این تسلیحات خواهیم داشت.

روسیه تا به امروز پرتاب های آزمایشی متعددی از موشک فراصوت خود به نام زیرکان را از ناوشکن ها و زیردریایی های نیروی دریایی خود با موفقیت انجام داده است.

بعلاوه چندی قبل نیز منابع آگاه در وزارت دفاع روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام نمودند که آزمایش های توسعه پرواز موشک فراصوت زیرکان از زیردریایی های روسی در سال 2024 از سر گرفته خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر ژنرال دیوید تامپسون معاون بخش عملیات های فضایی ارتش آمریکا طی سخنانی در همایش بین المللی امنیت در شهر هالیفکس در کانادا اعلام نمود که ایالات متحده در زمینه فناوری فراصوت، بسیار از چین و روسیه عقب تر است.

چندی قبل تر از آن نیز وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده بود که موشک فراصوت ارتش این کشور به درستی کار ننموده و آزمایش آن با شکست روبرو شده بود.

موشک های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می نمایند اما توانایی آنها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملاً غیر ممکن می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پوتین: روسیه پرچمدار فناوری فراصوت در دنیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه پرچمدار فناوری فراصوت در دنیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید