هلال استثنایی زمین، صحنه ای که احتمالا هرگز ندیده اید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، این عکس خیره کننده، هلال آفتاب زده سیاره زیبای ما را در پس زمینه سیاه فضا نشان می دهد. در این تصویر با چنین پرسپکتیوی، زمین همچون تصویری تلسکوپی از سیاره ای دوردست کوچک است و خط افق کاملاً در میدان دید قرار گرفته است.

هلال استثنایی زمین، صحنه ای که احتمالا هرگز ندیده اید

به گزارش دیجیاتو، درحال حاضر این آخرین تصویر ثبت شده به وسیله انسان از سیاره زمین از این زاویه دید است.

این عکس خیره نماینده، هلال آفتاب زده سیاره زیبای ما را در پس زمینه سیاه فضا نشان می دهد. در این تصویر با چنین پرسپکتیوی، زمین همچون تصویری تلسکوپی از سیاره ای دوردست کوچک است و خط افق کاملاً در میدان دید قرار گرفته است.

خدمه ایستگاه فضایی بین المللی که در مدار پایینی زمین قرار دارند و هر 90 دقیقه یک بار به دور زمین می چرخند، فقط به نما های بسیار نزدیک تر از سیاره دسترسی دارند. آن ها چشم اندازی از ابرها، اقیانوس ها و قاره ها به همراه کمان جزئی لبه سیاره را در دوردست مشاهده می نمایند. اما این تصویر دیجیتالی بازسازی شده، چشم انداز ای را نشان می دهد که تا به امروز تنها 24 فضانورد آپولو پیروز به تماشا آن شده اند. این فضانوردان بین سال های 1968 تا 1972 به ماه سفر نموده اند.

عکس اصلی (AS17-152-23420) به وسیله خدمه آپولو 17 در 17 دسامبر 1972، در مسیر برگشت به زمین گرفته شد. درحال حاضر این آخرین تصویر ثبت شده به وسیله انسان از سیاره زمین از این زاویه دید است.

منبع: فرارو

به "هلال استثنایی زمین، صحنه ای که احتمالا هرگز ندیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلال استثنایی زمین، صحنه ای که احتمالا هرگز ندیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید