هزینه های سفر به مسکو

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، هزینه های سفر به مسکو چقدر است؟

مسکو به عنوان یکی از پرهیاهو ترین شهرهای اروپا ترکیبی از تاریخ و شکوه و پر از جاذبه های نمادین و معروف است. بیش از 800 سال از قدمت مرکز روسیه می گذرد و همین زمان کافیست تا گردشگران را ماه ها درگیر مجذوب کنندهیت های این شهر کند. قلب این شهر میدان سرخ بدون شک پربازدیدترین جاذبه این شهر است، میدانی سنگ فرش شده که مجذوب کننده ترین معماری های جهان آن را احاطه نموده است. اگر خیال دارید تا سفری به مسکو ترتیب دهید حتما دلتان می خواهد کمی درباره هزینه های سفر به مسکو بدانید تا سفرتان را بر پایه قیمت ها و هزینه ها برنامه ریزی کنید. اگر اینطور است در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

هزینه های سفر به مسکو

واحد پول کشور روسیه

واحد پول کشور روسیه روبل است که با کد اختصاصی RUB آن را نشان می دهند. اسکناس های رایج در این کشور برابر با ده روبل، پنجاه روبل، صد روبل، پانصد روبل، هزار روبل و پنج هزار روبل می باشد، بعلاوه واحد کوچکتر پول در این کشور کوپک نام دارد که سکه هایی به ترتیب یک کوپک، ده کوپک، پنج کوپک، ده کوپک، یک روبل، دو روبل، پنج روبل و ده روبلی نیز وجود دارد.

برای سفر به روسیه چه پولی ببریم؟

بهتر است که برای سفر به روسیه همراه خودتان روبل ببرید، اما در صورتی که نتوانستید روبل تهیه کنید می توانید دلار همراه خودتان ببرید و آنجا تبدیل به روبل نمایید. در حال حاضر در تاریخ 8 خرداد 200 تومان است.

هزینه دریافت ویزای روسیه

برای آغاز در اولین قدم آنالیز هزینه سفر به روسیه به سراغ دریافت ویزای این کشور می رویم. در حال حاضر برای دریافت ویزای گردشگری این کشور شما باید 80 دلار مطابق نرخ امروز که این مطلب به رشته تحریر در می آید (7 خرداد سال 1398) بپردازید. این هزینه با در نظر گرفتن این امر که شما پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه دارید شامل تمامی هزینه هایی است که سفارت روسیه در زمان صدور ویزای شما انجام می دهد.

قبل از خواندن این مطلب حتما به یاد داشته باشید که تمامی مبالغ و یا حتی نرخ هایی که در این مطلب درج می شوند متعلق به 7 خرداد 1398 هستند و بعد از این تاریخ بدون شک دچار تغییراتی خواهند شد. لذا خواهشمندیم برای آنالیز دقیق نرخ ها حتما مجددا آنالیز نمایید.

هزینه گرفتن پاسپورت

برای خروج از کشور باید اول از همه اقدام به گرفتن پاسپورت کنید که هزینه های مشخصی از قرار زیر دارد:

  • 1000 تومان برای شناسه
  • 3,750 تومان به حساب شهرداری برای عوارض شهرداری
  • 75,000 تومان به حساب خزانه داری استان برای تعرفه صدور گذرنامه
  • 29,300 تومان برای خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست
  • هزینه عکاسی که در حدود 20 هزار تومان می گردد.

هزینه هواپیما

اینکه برای رفتن به مسکو چقدر باید پول پرواز بدهید بستگی زیادی به زمان و همینطور شرکت هواپیمایی ای دارد که می خواهید پروازتان را با آن انجام دهید. به طور کلی قیمت بلیط پرواز هواپیمای تهران به مسکو از حدود 1 میلیون و 300 هزار تومان آغاز می گردد و برای ایرلاین های گران تر مثل امارات و قطر بالاتر می رود.

هزینه هتل و اقامت

  • هزینه اقامت در هاستل ها: به طور کلی مسکو هاستل های زیادی دارد که قیمت یک شب ماندن در آن ها از خیلی از هتل ها کمتر است می توانید در زمستان با حدود شبی 55 هزار تومان در هاستلی با امکانات خوب اقامت کنید. البته این میزان برای اتاق های اشتراکی است و اگر اتاقی خصوصی می خواهید باید برای هر شب چیزی در حدود 100 تا 150 هزار تومان پول بدهید.
  • هزینه اقامت در هتل ها: هزینه هتل های سه ستاره از حدود شبی 200 هزار تومان آغاز می گردد و تا حدود شبی 600 هزار تومان نیز می رسد. مسلم است که هتل های 5 ستاره قیمت بیشتری دارند مثلا برای یک شب ماندن در هتل گلدن رینگ باید حدود 900 هزار تومان پرداخت کنید. برای ماندن در هتل های لوکس تری مثل فور سیزن هم باید شبی حدود 3 میلیون پول بدهید.

هزینه حمل و نقل بین شهری

هزینه سفر با مترو: در مسکو مترو بیش از 150 ایستگاه دارد که قسمت های مختلف شهر را پوشش می دهند. برای خرید بلیط های مترو باید به باجه های بلیط فروشی بروید ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید زیاد از مترو بهره ببرید بلیط های 10 یا 20 سفره خریداری کنید که قیمت آن ها به ترتیب 120 و 195 روبل است.

هزینه بلیط یک سفره: 50 روبل (3 هزار تومان)

هزینه تاکسی: از 100 روبل (6 هزار تومان) آغاز می گردد و هر یک کیلومتر 12 روبل (720 تومان) به آن اضافه می گردد.

هزینه رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر: فرودگاه بین المللی شرمتیوو در 29 کیلومتری شمال غربی مرکز مسکو قرار گرفته است.

  • اگر بخواهید این راستا را با تاکسی بروید باید چیزی در حدود 144 تا 210 هزار تومان پول بدهید.
  • اگر بخواهید برای رفتن به این فرودگاه از قطار بهره ببرید هزینه اش حدود 20 هزار تومان می گردد.

هزینه خورد و خوراک

یک پرس غذا در رستوران های مقرون به صرفه: 600 روبل

یک پرس غذا در رستوران های میانه برای دو نفر: 2500 روبل

فست فود رستوران های زنجیره ای: 30 روبل

قیمت کالاهای اساسی:

یک لیتر شیر: 64 روبل

یک عدد نان 500 گرمی: 37 روبل

یک کیلوگرم برنج: 69 روبل

12 عدد تخم مرغ: 81 روبل

یک کیلو پنیر محلی: 544 روبل

یک کیلو سینه مرغ: 253 روبل

یک کیلو سیب: 84 روبل

یک کیلو موز: 62 روبل

یک کیلو پرتغال: 81 روبل

یک کیلو گوجه: 156 روبل

یک کیلو سیب زمینی: 33 روبل

یک کیلو پیاز: 29 روبل

یک بطری آب 1/5 لیتری: 40 روبل

هزینه ورودی جاذبه ها

مسکو به موزه هایش معروف است اگر علاقه به آثار هنری داشته باشید مطمئنا دلتان می خواهد از بیشتر موزه های این شهر تماشا کنید اما شاید کمی نگران هزینه های ورودی اش باشید خبر خوب این است که در سومین یکشنبه هر ماه بیشتر موزه های این شهر رایگان است. برای ورود به بیشتر موزه های این شهر باید حدود 700 روبل هزینه بدهید.

منبع: الی گشت

به "هزینه های سفر به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید