هر آنچه که باید درباره مقایسه ساینا و ساینا S بدانید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، قیمت ساینا و ساینا S در کارخانه کمی بیش از 45 میلیون فاصله دارد، اما این اختلاف در بازار آزاد به کمتر از 10 میلیون تومان می رسد. ساینا دنده ای که با قیمت 124 میلیون و 725 هزار تومان در کارخانه عرضه می گردد در بازار آزاد تقریبا 206 میلیون تومان ارزش دارد.

هر آنچه که باید درباره مقایسه ساینا و ساینا S بدانید

قیمت ساینا S در کارخانه تقریبا 170 میلیون است و سایپا نسخه معمولی آن را نزدیک 125 میلیون تومان می فروشد. اختلاف 45 میلیون تومانی ساینا معمولی و ساینا S در کارخانه، در بازار آزاد به کمتر از 10 میلیون تومان می رسد. خرید ساینا S در بازار آزاد الان حدود 214 میلیون تومان هزینه دارد و فروشنده های ساینا دنده ای با رقم 206 میلیون تومان برای این خودرو دنبال مشتری می گردند. مقایسه ساینا S و ساینا دنده ای نشان می دهد مشخصات فنی آن ها تفاوتی ندارد و سایپا، اضافه شدن چراغ های دی لایت، طراحی مجدد جلوپنجره و صفحه کیلومتر نو را جزو آپشن های ساینا S معرفی نموده است.

مقایسه قیمت ساینا و ساینا S در کارخانه

قیمت ساینا S در کارخانه تقریبا 45 میلیون تومان بیشتر از ساینا معمولی است. ظرف ماه های گذشته ساینا S با قیمت 169 میلیون و 831 هزار تومان در طرح های پیش فروش سایپا عرضه شده و این رقم برای ساینا دنده ای 124 میلیون و 725 هزار تومان بوده است. رقم تقریبی 169 میلیون تومان ساینا S این محصول را بعد از شاهین، کوییک پلاس اتومکاتیک و پراید وانت پلاس به چهارمین محصول گران قیمت سایپا در کارخانه تبدیل نموده است. از آن طرف قیمت 124 میلیون تومانی ساینا دند ه ای، فقط از ارزش تیبا صندوقدار -124 میلیون تومان- کمتر است.

قیمت ساینا دنده ای و ساینا S در کارخانه

ساینا دنده ای

124 ملیون و 725 هزار تومان

ساینا S

169 میلیون و 831 هزار تومان

مقایسه قیمت ساینا و ساینا S در بازار آزاد

قیمت ساینا و ساینا S در کارخانه کمی بیش از 45 میلیون فاصله دارد، اما این اختلاف در بازار آزاد به کمتر از 10 میلیون تومان می رسد. ساینا دنده ای که با قیمت 124 میلیون و 725 هزار تومان در کارخانه عرضه می گردد در بازار آزاد تقریبا 206 میلیون تومان ارزش دارد. ساینا S نیز درحالی با رقم 214 میلیون تومان در بازار آزاد دست به دست می گردد، که ارزش آن در کارخانه 169 میلیون و 831 هزار تومان است. به این ترتیب اختلاف قیمت ساینا و ساینا S در بازار آزاد الان معادل هشت میلیون تومان است. به این ترتیب حاشیه سود خرید و فروش ساینا دنده ای چیزی نزدیک 65 درصد است، اما این رقم برای ساینا S معادل 25 درصد برآورد می گردد.

قیمت ساینا دنده ای و ساینا S در بازار

ساینا دنده ای

206 میلیون تومان

ساینا S

214 میلیون تومان

مقایسه مشخصات فنی ساینا و ساینا S

مقایسه ساینا و ساینا S نشان می دهد از نظر فنی تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. سایپا سال 95 ساینا را با پیشرانه M15 یورو چهار روانه بازار کرد و چهار سال بعد از همین موتور در طراحی ساینا S استفاده شد. حجم موتور ساینا S و ساینا 1.5 لیتر است و این پیشرانه می تواند حداکثر گشتاور 128 نیوتن متر و توانی معادل 87 اسب بخار فراوری کند. گیربکس پنج دنده دستی و شتاب 12.8 ثانیه ای، از مشخصات فنی هر دو مدل محسوب می گردد. راننده ساینا و ساینا S می توانند نهایتا با سرعت 175 کیلومتر بر ساعت حرکت نمایند. مصرف سوخت ترکیبی هر دو مدل نیز هفت لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد می گردد. وزن هزار و 50 کیلویی و باک 41 لیتری بنزین هم نقطه مشترک بعدی ساینا و ساینا S به شمار می رود.

مقایسه امکانات ساینا و ساینا S

ساینا S سال 99 یعنی چهار سال بعد از عرضه ساینا دنده ای روانه بازار شد. اضافه شدن چراغ های دی لایت و اتولایت، طراحی مجدد چراغ های جلو و عقب و جلوپنجره نو که قاب استیل دارد بخشی از امکانات ساینا S نسبت به ساینا دنده ای محسوب می گردد. رینگ آلومینیومی نو که البته سفارشی است، کنار فرمان نو و صفحه کیلومتر نو هم بخشی از امکانات ساینا S است.

منبع: فرارو

منبع: فرادید

به "هر آنچه که باید درباره مقایسه ساینا و ساینا S بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره مقایسه ساینا و ساینا S بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید