مقایسه شورولت کاپریس با کادیلاک سویل و مرسدس بنز E

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خودروهای کلاسیک خودروهایی هستند که سال ها از تاریخ ساخت آنها گذشته و به علت کیفیت و نوع ساخت تا زمان حال هواداران خاص خودش را دارد. بیشتر این خودروها در اختیار مجموعه داران خودرو قرار دارند، اما می توان نمونه های تمیز خانگی آنها را هم پیدا کرد و لذت رانندگی در فضای کلاسیک دهه های گذشته را تجربه کرد. در این نوشته، به مقایسه شورولت کاپریس با کادیلاک سویل و مرسدس بنز E کلاس W124 پرداخته ایم.

مقایسه شورولت کاپریس با کادیلاک سویل و مرسدس بنز E

مقایسه شورولت کاپریس با مرسدس بنز E کلاس W124

مرسدس بنز خودروسازی آلمانی است که احتیاج به معرفی ندارد. کمپانی قدرتمند مرسدس بنز که از سال 1926 تا کنون در کشور آلمان به فراوری خودروهای با کیفیت بسیار بالا مشغول است.

مرسدس بنز E کلاس W124 که به نام آقای کپل معروف است، یکی از مشهورترین و محبوب ترین مدل های بنز در دنیاست. این خودرو در سال 1985 معرفی و تا سال 1996 فراوری شد.

از نظر ظاهری با خودرویی قدرتمند رو به رو هستیم. کاپوت بزرگی که با خطوطی نرم و حجیم به چراغ های بزرگ و مستطیل شکل بنز منتهی می گردد. محفظه بزرگ خروج هوا در بین دو چراغ قرار گرفته است که در وسط آن آرم بنز خودنمایی می نماید. چراغ های عقب، کوچک، کشیده و زیبا طراحی شده اند که در زیر در برجسته و خوش ترکیب صندوق عقب قرار گرفته اند.

در طرف مقابل شورولت کاپریس غولی بزرگ است که ظرافت های طراحی مرسدس بنز را ندارد. فضای داخل کابین بسیار شیک و مجذوب کننده طراحی شده است. شاید بتوان راحتی فضای داخل کابین هر دو خودرو را یکسان دانست، اما کابین مرسدس شیک تر از شورولت کاپریس به نظر می رسد. استفاده از چوب در طراحی داخلی هر دو خودرو نشان دهنده فضای خاص دهه 90 است.

با مقایسه شورولت کاپریس با مرسدس بنز E متوجه می شویم که هر دوی این خودروها از آپشن هایی نظیر سانروف برقی، شیشه ها و آینه های برقی، ترمز ABS و ایربگ بهره می برند. شورولت کاپریس اما مجهز به دنده اتوماتیک و کنترل کروز نیز است.

موتور بنز 4 سیلندر و با قدرت 135 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر در برابر موتور 8 سیلندر شورولت کاپریس که قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاور 346 نیوتن متر دارد، موتور ضعیفی به نظر می رسد. اما بنز W124 با مصرف سوخت 9 لیتر در 100 کیلومتر نسبت به مصرف 13.6لیتر شورولت کاپریس، خودرویی کم مصرف تر است. هر دو خودرو کلاسیک هستند و طبیعتا هزینه نگهداری بسیار بالایی هم دارند.

نمای پشتی شورولت کاپریس

مقایسه شورولت کاپریس با کادیلاک سویل

کادیلاک یکی دیگر از سدان های غول پیکر آمریکایی است که تحت مالکیت شرکت جنرال موتورز قرار گرفته است. خودروهای کادیلاک به عنوان یکی از خوش ساخت ترین خودروهای دنیا شناخته شده اند.

کادیلاک سویل در سال 1356 به کشور ما وارد شد. از نظر طراحی ظاهری می توان شباهت های بسیاری بین کادیلاک سویل و نسل دوم و سوم شورولت کاپریس پیدا کرد.

با مقایسه شورولت کاپریس با کادیلاک سویل متوجه می شویم که هر دوی این خودروها با استفاده از خطوط شکسته، ظاهری لوکس و خاص پیدا نموده اند. کاپوت های بزرگ و چراغ های مستطیل شکل جلو از شباهت های این دو خودرو است.

در داخل کابین هم همچون شورولت کاپریس، با جلو داشبوردی با ترکیب چوب رو به رو می شویم که فضای سال های دهه 90 را یادآوری می نماید. جایگاه های چرمی بزرگ و راحت و کفپوش مخمل از نشانه های دیگر کادیلاک سویل است. کادیلاک سویل و شورولت کاپریس در امکاناتی نظیر دنده اتوماتیک، فرمان هیدرولیک، سانروف برقی و کروز کنترل مشترک هستند. یکی از نکات جالب کادیلاک سویل فرمان این خودرو است که هنگام تصادف جمع می گردد.

کادیلاک سویل مجهز به موتوری 8 سیلندر است که قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر دارد که در برابر موتور 8 سیلندر شورولت کاپریس با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 346 نیوتن متر بسیار قدرتمندتر به نظر می رسد. مصرف سوخت کادیلاک سویل 15 لیتر در شهر و 12 لیتر در جاده ها در هر 100 کیلومتر است که تقریباً با مصرف سوخت شورولت کاپریس برابر است. هزینه نگهداری کادیلاک سویل نیز همچون شورولت کاپریس بسیار بالاست.

امیدواریم که این مقایسه شورولت کاپریس با خودروهای هم رده توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره این خودرو در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ آمیتیس تک از آخرین قیمت خرید و فروش شورلت کاپریس آگاه شوید.

در صورتی که تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، نظرات و تجربیات تان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و خوانندگان وبلاگ آمیتیس تک در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه شورولت کاپریس با کادیلاک سویل و مرسدس بنز E" امتیاز دهید

5 کاربر به "مقایسه شورولت کاپریس با کادیلاک سویل و مرسدس بنز E" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه شورولت کاپریس با کادیلاک سویل و مرسدس بنز E"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید