مجلس، دولت را موظف به حمایت از ورزش و جوانان و اشتغال کرد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند دولت باید از محل 27% درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات لازم برای حوزه ورزش و اشتغال و ازدواج جوانان تأمین کند.

مجلس، دولت را موظف به حمایت از ورزش و جوانان و اشتغال کرد

نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، در پی پیشنهاد احمد راستینه با الحاق یک بند به ماده واحده این لایحه با 144 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده است: دولت مکلف است 27% درصد از کل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد. این مبلغ در ردیف های مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش بینی می گردد و پس از مبادله موافقتنامه در اختیار وزارتخانه ها قرار می گیرد.

تبصره 1- این اعتبار فقط در استان ها هزینه می گردد.

تبصره 2- پرداخت هرگونه وجهی از بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه ای ممنوع است و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.

تبصره 3- از مجموع عوارض و مالیات 9 درصدی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده قبل از توزیع آن منابع بین ذینفعان مبلغ مورد نظر این ماده کسر خواهد شد.

تبصره 4- دولت مکلف است یک پنجم از منابع درآمدی ماده 94 و یک پنجم از منابع درآمدی ماده 72 این قانون را برای ازدواج و اشتغال جوانان به عنوان سهم وزارت ورزش مطابق بودجه سنواتی پیش بینی و هزینه کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مجلس، دولت را موظف به حمایت از ورزش و جوانان و اشتغال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس، دولت را موظف به حمایت از ورزش و جوانان و اشتغال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید