لزوم مشارکت دستگاه های استان کرمانشاه برای استقبال از نوروز

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، اصغر رشنو در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه که شامگاه یکشنبه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: روسای کمیته های دو گانه ستاد برگزاری خدمات نوروزی در استان باید برای استقبال از مهمانان نوروزی جدیت در ارتقای خدمات رسانی را در دستور کار قرار دهند.

لزوم مشارکت دستگاه های استان کرمانشاه برای استقبال از نوروز

وی در تشریح وظایف نهادها و دستگاه های ستاد اجرایی خدمات سفر در استان گفت: برای ایام نوروز شرح وظایفی برای نهادهای مسئول عنوان شده که در این خصوص در کمیته خدمات امداد و نجات بر ارتقا خدمات امنیتی و ترافیک شهری تاکید و برای کمیته خدمات حمل و نقل نیز وظایفی تعیین شده است.

رشنو افزود: ایجاد کمپ های اقامتی در پارک ها، تامین روشنایی پارک ها، مراسم نورافشانی در ایام نوروز، ساماندهی رستوران ها و اغذیه فروشی ها، جمع آوری مشاغل مزاحم در ایام نوروز، احداث سرویس های بهداشتی سیار و... به عنوان برنامه های شهرداری پیشنهاد شده است.

وی آموزش رانندگان، اجرای تور های استان گردی، استفاده از لباس متحدالشکل، استفاده از بدنه اتوبوس ها برای اجرای تبلیغات سه بعدی ویژه مکان های تاریخی را از جمله طرح های پیشنهادی به سازمان اتوبوسرانی بیان کرد و گفت: اجرای تورهای یک روزه کرمانشاه گردی، نظارت بر وجوه اخذ شده، افزایش ناوگان تاکسی و ون نیز از برنامه های مورد تاکید برای اجرا از سوی سازمان تاکسیرانی است.

رشنو بیان نمود: اجرای کنسرت موسیقی، اجرای تئاترهای خیابانی، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی، کتابخوانی و... برخی برنامه های مورد تاکید برای ارشاد است.

وی با اشاره به آمار 850 هزار نفری بازدیدکنندگان از استان کرمانشاه طی یک سال گفت: سامانه گویای 09629 برای آگاهی از اطلاعات گردشگری استان فعال و تاکید ما برگزاری برنامه های شاد و مفرح در ایام نوروز است.

رشنو در ادامه با بیان وظایف سایر نهادها همچون تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان ورزش و جوانان، منابع طبیعی، هلال احمر، آموزش و پرورش و... افزود: ساماندهی و هدایت کاروان های راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه همچون بازی دراز از برنامه های سپاه نبی اکرم(ص) در ایام نوروز است.

وی همچنین افزایش سهمیه سوخت مجتمع ها بین راهی و جایگاه های شهری را مهم ترین برنامه مورد تاکید برای شرکت پخش فرآورده های نفتی در استان طی ایام نوروز بیان کرد و افزود: تهیه و توزیع بیش از 100 هزار بوروشور تبلیغاتی برای معرفی آثار گردشگری استان همچون طاقبستان، بیستون، تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون الملک و... در دستور کار واقع شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان نمود: افزایش ساعات کاری در موزه های شهرستان ها و به کارگیری بیش از 200 راهنمای گردشگری از برنامه های ما است، همچنین بهره مندی از توان دانش آموزان علاقه مند و نیز دبیران تاریخ از جمله برنامه ها در ایام نوروز است.

رشنو بیان نمود: افزایش ساعات کار نانوایی ها در سطح استان کرمانشاه، افزایش تعداد قضات کشیک، از برنامه های دادگستری و غله و بازرگانی برای ایام نوروز و زمان اوج تجمعات گردشگری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به وظایف راهور، نیروی انتظامی و... در ایام نوروز افزود: افزایش تعداد دوربین های نظارتی در جاده و تعداد گشت های نامحسوس برای راهور مطابق برنامه تبیین شده مطرح است و سازمان هواشناسی نیز باید به روزترین اطلاعات جوی را در سایت خود قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لزوم مشارکت دستگاه های استان کرمانشاه برای استقبال از نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم مشارکت دستگاه های استان کرمانشاه برای استقبال از نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید