علائم کم خونی در مردان

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تهران (پانا) - متخصص بیماری های داخلی و رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان نمود: از علائم فاویسم؛ زردی پوست، سفیدی چشم ها، تپش قلب، خواب آلودگی، تنگی نفس، خستگی و دفع ادرار پر رنگ است.

علائم کم خونی در مردان

به گزارش ایسنا، علیرضا محمودی راد با بیان اینکه فاویسم یک اختلال ارثی است که اغلب در جنس مذکر رخ می دهد، اظهار کرد: کمبود آنزیم گلوکز6- فسفات دهیدروژناز در گلبول قرمز خون این افراد باعث می گردد در مواجهه با برخی مواد، گلبول های قرمز زودتر تخریب شوند و نوعی کم خونی به نام آنمی همولیتیک در بیمار بروز کند.

این متخصص بیماری های داخلی با بیان اینکه مصرف برخی داروها و ابتلا به برخی از عفونت های باکتریایی یا ویروسی از عوامل آغاز نماینده این بیماری هستند، گفت: اسید اسکورییک موجود در برخی ویتامین ها، نفتالین و سولفیت موجود در برخی مواد غذایی و کنسروها، منتول موجود در برخی مواد بهداشتی مانند خمیر دندان نیز از عوامل محرک این بیماری هستند.

وی اعلام کرد: به همین دلیل این افراد باید حتماً برچسب شرح ترکیبات مواد غذایی و داروها را مطالعه نمایند و در صورت عدم تماس با این مواد خطری بیماران را تهدید نمی کند.

محمودی راد ادامه داد: مصرف باقلا، سویا و اغلب گیاهانی که در نیام قرار دارند یا استنشاق گرده این گیاهان نیز باعث بروز علائم می گردد و اگر بیمار در معرض این موارد قرار بگیرد و علائم آغاز گردد، بیمار باید در مرکز درمانی بستری و تحت اقدامات درمانی قرار بگیرد .

منبع: خبرگزاری پانا

به "علائم کم خونی در مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم کم خونی در مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید