صاف کننده های شیمیایی مو باعث سرطان رحم می شوند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تحقیقات تازه نشان می دهد زنانی که به طور مکرر از صاف نماینده های شیمیایی مو استفاده می نمایند، با احتمال بیشتری به سرطان رحم دچار می شوند.

صاف کننده های شیمیایی مو باعث سرطان رحم می شوند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از rahnamato، این مطالعه نشان می دهد که استفاده مکرر از صاف نماینده های شیمیایی مو، بیش از دو برابر خطر ابتلا به سرطان رحم را در زنان افزایش می دهد. الکساندرا وایت سرپرست گروه اپیدمیولوژی سرطان و محیط زیست موسسه ملی علوم بهداشت محیطی (NIEHS) می گوید: این اولین مطالعه اپیدمیولوژیک است که رابطه بین استفاده از صاف نماینده و سرطان رحم را مورد آنالیز قرار می دهد.

یافته ها نشان می دهد که زنان سیاه پوست بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم در نتیجه استفاده از صاف نماینده های شیمیایی قرار دارند. دکتر Che-Jung Chang، نویسنده این مطالعه می گوید: از آنجایی که زنان سیاه پوست بیشتر از سایر نژاد ها و قومیت ها و در سنین پایین تر از محصولات صاف نماینده مو استفاده می نمایند، این موضوع می تواند احتمال ابتلای آن ها را به سرطان رحم افزایش دهد.

در این مطالعه، محققان داده های 33947 شرکت نماینده در ایالات متحده که بین 35 تا 74 سال سن داشتند، جمع آوری کردند. در ابتدا شرکت نمایندگان پرسشنامه ای درخصوص استفاده از محصولات مختلف مو، از جمله رنگ های مو و صاف نماینده ها در 12 ماه گذشته پر کردند.

این تیم تحقیقاتی در مدت 11 سال سلامت شرکت نمایندگان را زیر نظر گرفت. در طول این مطالعه، 1.6 ٪ از شرکت نمایندگان (378 زن) به سرطان رحم (سرطان آندومتر، سارکوم رحم و سایر سرطان های رحم) مبتلا شدند.

خطر ابتلا به سرطان رحم در زنانی که مرتباً (بیش از چهار بار در سال) از اتو های شیمیایی استفاده می کردند، در مقایسه با زنانی که از اتو های شیمیایی استفاده نمی کردند، دو برابر بیشتر بود. سایر محصولات مو مانند رنگ مو های دائمی و نیمه دائمی و هایلایتر ها تاثیری در ابتلا به سرطان رحم نداشتند.

اگرچه افزایش خطر ابتلا به سرطان رحم با استفاده از صاف نماینده های شیمیایی مو قابل توجه است، اما طبق تحقیقات تازه، این نوع سرطان در مقایسه با انواع دیگر نادر است.

تحقیقات قبلی که آن هم به وسیله تیم NIEHS اجرا شده بود، نشان می دهد که رنگ موی دائمی و صاف نماینده های شیمیایی می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان را افزایش دهند.

زنانی که مرتبا از رنگ موی دائمی استفاده می کردند، 9 درصد بیشتر از زنانی که هرگز از رنگ مو استفاده نمی کردند، در معرض ابتلا به سرطان سینه بودند. این مطالعه بعلاوه نشان داد که استفاده مکرر از اتوی مو احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

منبع: فرارو

به "صاف کننده های شیمیایی مو باعث سرطان رحم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاف کننده های شیمیایی مو باعث سرطان رحم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید