شرایط خرید خانه قسطی چیست؟ ، فروش خانه های قسطی بدون زمین!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، آنالیز ها نشان می دهد سهم مسکن از سبد هزینه خانوار دیگر به 45 درصد می رسد. در پی این موضوع گروهی به فروش قسطی خانه روی آورده اند. خانه هایی که گاه زمین هم ندارند. اما ماجرای فروش اقساطی واحدهای مسکونی چیست؟

شرایط خرید خانه قسطی چیست؟ ، فروش خانه های قسطی بدون زمین!

تورم موجود در بازار معاملات و اجاره مسکن باعث شده تا بسیاری از پروژه های ساختمانی بدون مشتری بمانند. در این میان اما بعضی سودجویان فروش قسطی خانه را مطرح می نمایند. موضوعی که به نظر می رسد ترفندی نو برای به چنگ آوردن اندوخته شهروندان باشد.

نایب رئیس اتحادیه انبوه سازان در همین زمینه به وبلاگ آمیتیس تک گفت: فروش خانه قسطی در تهران واقعیت ندارد. شاید بعضی انبوه سازان برای سریع تر فروش رفتن واحدهای خود در دو یا سه قسط، آن هم در زمانی بسیار محدود اقدام به فروش واحد ساخته شده نمایند. اما نام چنین طرحی را نمی توان فروش خانه قسطی گذاشت.

ایرج رهبر به مردم توصیه کرد چنانچه قصد خرید خانه قسطی دارند باید به مفاد قانون توجه نمایند. یعنی انبوه سازان برای فروش قسطی خانه باید مجوز آگهی فروش را از وزارت راه و شهرسازی بگیرند.

او شرح داد: در مجوز آگهی که از سوی وزارت راه و شهرسازی اخذ می گردد، باید طرح فروش یا پیش فروش قید و صادر گردد. بعلاوه لازمه طرح های پیش فروش اقساطی عقد قرارداد در دفاتر رسمی است.

فروش سهام مسکن بی معناست

رهبر تشریح کرد: بسیاری از فروشندگان خانه قانون پیش فروش مسکن را دور می زنند و برای خریدار ترفند فروش خانه را مطرح می نمایند. این در حالی است که سهام می فروشند و خودشان را از بعضی مسئولیت ها رها می نمایند.

او ادامه داد: خریداران باید مراقب خرید پروژه یا سهام باشند. باید ضوابط از سوی فروشنده رعایت گردد. از این رو فروش سهام مسکن بی معناست، مردم می توانند خانه را به وسیله ثبت در دفاتر رسمی پیش خرید نمایند.

رهبر یادآور شد: در دفترخانه ها یک سری ضوابط پیش فروش وجود دارد. این ضوابط باید بین دو طرف رسما منعقد گردد. به فروش خانه های قسطی تنها در شرایطی که تمام ضوابط در دفترخانه ها منعقد گردد می توان اعتماد کرد.

براساس این گزارش، اخیرا تبلیغات گسترده ای درباره فروش اقساطی مسکن در فضای مجازی دیده می گردد. این در حالی است که زمین این خانه ها معین نیست.

در این زمینه رامین گوران اوریمی، دبیر انجمن انبوه سازان نیز گفت: تا به امروز در فروش مسکن قسطی در ایران تجربه ای نداشتیم. با توجه به اینکه کشور مدام درگیر تورم است، فروش قسطی مسکن معنایی ندارد.

برای مطالعه بیشتر خبر فروش اقساطی مسکن را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "شرایط خرید خانه قسطی چیست؟ ، فروش خانه های قسطی بدون زمین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خرید خانه قسطی چیست؟ ، فروش خانه های قسطی بدون زمین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید