شاهین اتوماتیک نو چه امکاناتی دارد؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، معاون فنی و مهندسی گروه سایپا درباره شاهین اتوماتیک CVT گفت: موتور شاهین CVT همچون شاهین دنده ای G، مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپه است.

شاهین اتوماتیک نو چه امکاناتی دارد؟

به گزارش تسنیم، مهدی پازوکی معاون فنی و مهندسی گروه سایپا، درباره موتور شاهین گفت: آنالیز هایی اجرا شده و نارضایتی از عملکرد آن وجود ندارد؛ چرا که موتور ویژگی هایی مورد نظر خودرو شاهین را برآورده می نماید. آمار نشان می دهد که حدود 40 درصد مشتریان، متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را فراوری و عرضه نموده و رضایت مناسبی از این خودرو ها وجود دارد، بنابراین طراحی و فراوری خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار نهاده شد و خوشبختانه مراحل عمده کار اجرا شده است. خودرو های اتوماتیک از لحاظ امکانات، آسایش داخلی و آپشن های مختلف، تنوع مناسبی دارند و با وجود تحریم ها، بخشی از تنوع آپشن خودرو های لوکس محدود شد؛ اما خوشبختانه در این خودرو تمایز ظاهری ایجاد شده است.

وی اضافه نمود: در این خودرو آپشن هایی مثل دستگیره ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، بعلاوه داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می گردد. شرکت فراوریکننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در جهان صاحب سبک است و در بازار های جهانی حضوری فعال دارد. تست های صحه گذاری محصول اجرا شده و پیش بینی می گردد که تا انتها سال، تمامی تست ها و فرآیند شماره گذاری این خودرو انجام گردد و طبق برنامه زمان بندی عرضه محصول از اردیبهشت ماه 1402 آغاز گردد.

به گفته وی، خودرو شاهین اتوماتیک که بزودی به وسیله سایپا عرضه خواهد شد، مجهز به گیربکس CVT است. موتور شاهین CVT همچون شاهین دنده ای G، مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپه است که براساس آخرین بروزرسانی ها، توانایی فراوری 109 اسب بخار، قدرت و 178 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

در رابطه با ویژگی های تازه شاهین CVT، می توان به اضافه نموده شدن سامانه کنترل پایداری و کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کروز کنترل، سیستم لیمیت کنترل، آنتن کوسه ای، مولتی مدیا 10 اینچی، تزئینات کرومی در بدنه، کف پوش سه بعدی، دستگیره های داخلی با روکش استیل و… اشاره نمود.

منبع: فرارو

به "شاهین اتوماتیک نو چه امکاناتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین اتوماتیک نو چه امکاناتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید