ساخت اشیای فلزی قدرتمندتر با ابداعی نو

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از نیواطلس، انواع مختلف فلز کیفیت های متفاوتی دارند، ترکیب آنها موادی می سازد که قابلیت شان بسیار بیشتر از یک فلز است. به همین دلیل یک روش نو ابداع شده که به پرینترهای سه بعدی اجازه می دهد چنین ترکیباتی را سریع تر و آسان تر انجام دهند.

ساخت اشیای فلزی قدرتمندتر با ابداعی نو

در حال حاضر، یکی از رایج ترین روش های چاپ سه بعدی اشیاء از فلزات متعدد، تکنیکی به نام فراوری افزودنی قوس سیمی است. به طور کلی این روش شامل یک سر جوش دهنده است که یک قوس الکتریکی ایجاد می نماید تا سیم فلزی را ذوب کند. فلز مذاب در یک لایه زیرین ذخیره و به شکل دلخواه در می آید. هربار که فلزی متفاوت برای یک کار چاپی احتیاج است، این فرایند باید متوقف گردد تا سیم ساخته شده از یک فلز با دیگری عوض گردد.

محققان دانشگاه واشنگتن برای جایگزین کردن این روش، یک تکنیک تازه ابداع نموده اند که شامل 2 سر جوش دهنده است که به طور تجاری در بازار وجود دارند. یکی از آنها حامل سیمی ساخته شده از یک فلز فرق دارد.

یک سرجوش دهنده در اصل فلز را به شکلی خاص در یک الگوی دایره وار ذخیره می نماید و یک حلقه می سازد. سرجوش دهنده دیگر فلز متفاوت را داخل این حلقه ذخیره می نماید. همزمان با خنک شدن دو فلز، حلقه رویی با سرعتی بیشتر از حلقه داخلی کوچک می گردد. همین امر فشار در منطقه تداخل بین دو فلز ایجاد می نماید و آنها را بهم می چسباند.

این فرایند بارها و بارها و لایه به لایه تکرار می گردد و در نتیجه یک ستون دو فلزی ایجاد می گردد. تا به امروز محققان توانسته اند ساختارهای دوفلزی بسازند مانند ستونی با هسته فولاد ضد زنگ و قالب یک فلز سبک تر که 33 تا 42 درصد قدرتمندتر از ساختارهای مشابه از هر فلز به طور جداگانه بود.

محققان امیدوارند از این روش برای ایجاد قطعات فضاپیما با هسته های خنک نماینده استفاده نمایند که با پوشش های مقاوم به گرما احاطه شده اند یا حتی از آنها ایمپلنت های مصنوعی لگن بسازند که دارای هسته مغناطیسی درمانی داخل قابی از تیتانیوم مقاوم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ساخت اشیای فلزی قدرتمندتر با ابداعی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اشیای فلزی قدرتمندتر با ابداعی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید