رستوران گردی به سبک دزفولی ها

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، وقتی به دزفول سفر می کنیم نباید نگران خورد و خوراک باشیم. هرچقدر هم که کسی بدغذا باشد، در این شهر باز هم رستوران خوبی پیدا می نماید. رستوران های دزفول، اگرچه کمتر غذای محلی شهر را سرو می نمایند، اما در طبخ بقیه غذاها حرفی برای گفتن دارند.

رستوران گردی به سبک دزفولی ها

باغ فلاحت

در همه شهرها می توان پیتزا، همبرگر یا ساندویچ خورد، اما برخی از غذاها فقط در رستوران های سنتی آن شهرها پخته می شوند. مثل رستوران باغ فلاحت که همان جا در تنور نان می پزد و جلوی مشتری می گذارد. اینجا، فضای باز زیبایی هم دارد. باغ فلاحت به شهر دزفول مشرف است و به خصوص شب ها نمای زیباتری پیدا می نماید.

آدرس: دزفول، خیابان شریعتی

رستوران ساحلی دز

در بین رستوران های دزفول، رستوران ساحلی دز هم غذاهای خوشمزه ای طبخ می نماید. به خصوص که این رستوران مجاور ساحل بوده و به همین دلیل پنجشنبه ها حسابی شلوغ می گردد. این رستوران به چنجه و کوبیده اش معروف است و در کنار غذا، نان داغ محلی هم می پزد. البته برخی از مسافران با خودشان از خانه غذا می آورند، 10 هزار تومان ورودی می دهند و فقط در یکی از آلاچیق های آن می نشینند.

آدرس: خیابان ساحلی، بین پل نو هتل روناش

رستوران پدیده دز

در همین مجموعه تفریحی که رستوران ساحل ساخته شده، رستوران دیگری به نام پدیده هم وجود دارد که تخصصش در پخت استیک است. بعلاوه باقالی پلو با گردن آن هم بین مردم محلی معروف شده. اگر کسی در پی جایی باشد که هم غذای سنتی سفارش بدهد و هم فست فود، باید سری به این رستوران بزند.

آدرس: خیابان ساحلی، بین پل نو و هتل روناش، مجتمع رستورانهای سنتی و مدرن پدیده دز

فست فود لیمو

اگر از خوردن گوشت و کباب خسته شویم باید حتما یک شب هم که شده به فست فود لیمو در دزفول سر بزنیم. آخر هفته ها اینجا شلوغ می گردد، ولی نمی گردد به خاطر شلوغی از خیر پیتزا سوپریم یا کالزونه آن گذشت. در ضمن لیمو برترین فست فود شهر است که قیمت های معقولی نسبت به دیگر نقاط دارد.

آدرس: دزفول، خیابان شریعتی، نبش خیابان فداییان اسلام

ساندویچ دهه شصتی

یکی از معروف ترین ساندویچ های دهه شصتی پر ملات را می توان در دزفول امتحان کرد. همه دزفولی ها تعریف بندری های اینجا را شنیده اند. اینجا محیط کوچکی دارد، اما پرسنلش آنقدر خوش اخلاق هستند که بتوانند ما را پاگیرکنند. ساندویچ مخصوص، ساندویچ هندی، بندری و فلافل از غذاهای خوشمزه این رستوران به شمار می رود.

آدرس: دزفول، خیابان طالقانی، روبروی بیمه

کافه شانتی

اگر دنبال کافه ای بگردیم که غیر از کیک، بستنی و نوشیدنی غذاهای خوشمزه ای هم سرو کند باید نام کافه شانتی را به یاد بیاوریم. شانتی، صبحانه های کامل و خوبی هم در منو گذاشته که شامل پنکیک چهار طبقه، املت گرین، املت مکزیکی، اگ بندیکت و بشقاب وایلر می گردد. بیشتر آنهایی که برای خوردن پاستا به این کافه می فرایند ناراضی از آن خارج نمی شوند.

آدرس: دزفول، خیابان آفرینش، بین شریعتی و معزی

رستوران ساحلی زیگورات (ملل)

اگرچه زیگورات رسوران تازه سازی است، اما به خاطر طراحی و معماری اش معروفیت زیادی دارد و یکی از رستوران های خوب دزفول است. همان طور که از نامش پیداست این رستوران با الگوگیری از معبد زیگورات ساخته شده و المان هایی از معماری سنتی شهر را در دل خودش دارد. ضمن اینکه اینجا کنار یک سد ساخته شده و به خاطر رفت و آمد زیاد مردم در مجموعه گردشی علی کله در نزدیکی آن، رستوران محبوب مردم در روزهای تعطیل شده است. خوبی این رستوران این است که همه مشتری ها می توانند پشت یک میز بنشینند و فست فود، غذای ایرانی یا نوشیدنی و کیک سفارش دهند.

آدرس: دزفول، میدان مثلث، به سمت پل قدیم، کنار بانک رفاه

کافه مادر

هیچ چیز به مقدار یک چایی و کیک شکلاتی به عنوان میان وعده به دل آدم نمی چسبد. تعداد کافه ها در شهر دزفول آنقدر زیاد نیست که حق انتخاب زیادی داشته باشیم، اما یکی از برترین کافه های شهر را می توانیم در مجتمع تجاری مادر پیدا کنیم. در این مجتمع غرفه های دیگری هم ساخته شده که در بالای پاساژ قرار دارند، اما معروف ترین کافه آن مادر است.

آدرس: دزفول، خیابان آفرینش، مجتمع مادر

جاهای دیدنی دزفول؛ از منطقه ها طبیعی تا جاذبه های تاریخی

منبع: اسنپ تریپ

به "رستوران گردی به سبک دزفولی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران گردی به سبک دزفولی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید