راه تخلیه جوش صورت

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بسیاری از افراد برای از بین بردن سریع جوش های صورت از روش ترکاندن استفاده می نمایند اما این کار موجب ماندن جای جوش می گردد و جوش ها باید با روشی صحیح تخلیه شوند.

راه تخلیه جوش صورت

روش مناسب برای تخلیه جوش صورت

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از نمناک ، فشار دادن جوش های پوست صورت بسیار وسوسه انگیز است هر چه باشد التیام جوش زمان می برد و هنگام فشردن یک جوش به نظر می رسد که ناراحتی در عرض چند ثانیه حل می گردد.

تا جایی که ممکن است این کار را انجام ندهید زیرا در مکانیسم التیام طبیعی پوست دخالت می کنید و خود را در معرض خطر بالاتری از زخم و عفونت قرار می دهید که بدتر از یک جوش موقت پوست است.

متخصصین پوست به شما خواهند گفت که فشار دادن جوش آخرین راه چاره است و حدالامکان باید از این کار اجتناب کنید.بنابراین در این متن به چندین نکته می پردازیم تا خطرات و آسیب های مربوط به آن را کاهش دهیم.

جوش ها را فشار دهید بهتر است یا اینکه آنها را رها کنید؟

مسلما بهترین راه برای حفظ پوست دست نزدن به جوش است تا به طور طبیعی التیام یابد بنابراین سعی کنید جوش ها را فشار ندهید . وقتی یک جوش را فشار می دهید، ممکن است بتوانید چرک را تخلیه کنید. اما همان طور که فشار وارد می کنید، چرک و هسته جوش (سلول های پوست مرده و چربی)فقط بالا نمی آید بلکه بیشتر در داخل حفره و به پایین فرو می رود.

فشار نیز می تواند باعث گردد که دیوار حفره زیر سطح پوست شما بترکد و مواد آلوده در غشای میانی پخش گردد. تمام اینها باعث آسیب بیشتر می گردد تا اینکه اجازه دهید جوش به تنهایی التیام یابد .هم چنین هرچه پوست بیشتر آسیب ببیند احتمال زخم اسکار بیشتر می گردد.

چگونه جوش ها را بدون ترکاندن از بین ببریم ؟

ترکاندن جوش تنها راه از بین بردن آن نیست قبل از آغاز این چند ترفند را امتحان کنید.

به متخصص پوست مراجعه کنید:

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک متخصص پوست یا زیبایی برای تخلیه جوش های سر سیاه یا آکنه داشته باشید ، متخصصین می دانند چطور با دقت آن لکه ها را از بین ببرند بدون اینکه آسیبی به پوست وارد نمایند.

تخلیه به خصوص برای جوش های سر سیاه خوب عمل می نماید. درمانگر می تواند بسیاری از جوش های سر سیاه موجود بر روی پوست را با چندین بازدید، برطرف کند.اما این کار بدلیل هزینه زیاد عملی و واقع گرایانه نیست که به محض دیدن جوش به پزشک مراجعه کنیم.

قرار دادن کمپرس آب گرم :

اگر جوش های سر سفید و روشن دارید، می توانید آن را با کمپرس آب گرم برطرف کنید ابتدا یک پارچه نرم را داخل آب گرم خیس نموده و سپس چند دقیقه آن را روی جوش نگه دارید وقتی کمپرس سرد شد دوباره آن را گرم کنید.

گرما به شل و باز شدن جوش ها و نرم کردن سر آن یاری می نماید تا به طور طبیعی تخلیه گردد. با این حال مطمئن شوید که جوش عظیم سر سفید روی سطح پوست وجود دارد اگر این کار را قبل از کمپرس گرم انجام دهید، می تواند باعث التهاب بیشتر و برجستگی آن گردد.

این روش برای جوش های سر سیاه خوب عمل نمی نماید زیرا هسته این جوش ها بسیار سخت و سفت تر است. اگر به دنبال روش های درمانی دیگر بدون تجویز پزشک هستید دستمالی را خیس و جوش را نم دار کنید تا به خشک کردن جوش یاری کند.

می توانید داروهای بدون نسخه مانند بنزول پراکسید ، گوگرد ، سالیسیلیک اسید را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای پوست شما بهتر است.

استفاده از داروهای خانگی مانند جوش شیرین ،روغن درخت چای ،هیدروژن پراکسید و ماسک زغال برای برطرف جوش های سر سیاه و دردناک مناسب است.

چگونه می توان بطور صحیح جوش های سر سفید را برطرف کرد ؟

در حالت ایده آل، می توانید بدون فشار دادن جوش، از پوست خود مراقبت کنید. ترکاندن جوش همواره باید آخرین مرحله باشد.

اگر احساس می کنید باید جوش سر سفید را بترکانید، بهتر است این کار را به صورت ایمن انجام دهید. به یاد داشته باشید هر زمان که یک جوش را فشار می دهید هیچ تضمینی وجود ندارد که باعث آسیب پوست نمی گردد. این مراحل احتمال اتفاق را کاهش خواهند داد و فقط برای جوش های سفید نزدیک به سطح پوست کارساز خواهد بود.

  1. دستان خود را با آب و صابون بشویید.
  2. سوزن را با الکل ضد عفونی کنید.
  3. به صورت موازی به آرامی نوک سوزن را به جوش بزنید نه آنقدر عمیق که خون ریزی کند فقط سطح آن را سوراخ کنید طوری که پوست آسیب نبیند؛ اگر این کار باعث آسیب شدید پوست می گردد جوش برای استخراج آماده نیست.
  4. دور انگشت هایتان پنبه بپیچید و آن را هر دو طرف جوش قرار دهید، با این حال به جای فشردن،جوش به آرامی بیرون می آید و شانس ورود مواد آلوده به پوست را به حداقل می رساند.
  5. اگر این کار به شما یاری کرد، دیگر نیازی به فشار نیست، ناحیه را با صابون ضد باکتریایی پاکسازی و کمی از نرم یا سفت نماینده بهره ببرید.

هرگز نباید جوش های ملتهب و عمیق را فشار دهید :

در حالی که گاهی اوقات می توانید به آرامی بعضی جوش ها را فشار دهید اما انواع ویژه ای از جوش ها وجود دارند که هرگز نباید این کار را انجام دهید.هر گونه جوش قرمز ، عظیم، ملتهب ، عمیق و کیست نباید فشرده گردد.بهتر است صبر کنید تا با یاری درمان خانگی التیام یابد.

چگونه بدون آسیب به پوست جوش های سر سیاه را برطرف کنیم ؟

به طور کلی فشار دادن جوش های سر سیاه ایمن تر از یک جوش ملتهب است چون خطر ابتلا به عفونت و زخم شدن کمتری وجود دارد. البته به معنای فشردن جوش نیست و همچنان باید به آرامی پوست را درمان کنید.

ممکن است بخواهید تخلیه جوش را بلافاصله بعد از دوش و یا حمام انجام دهید. بخار و گرما منافذ پوست را باز و جوش های سرسیاه را نرم می نماید و باعث می گردد خروج آن ها از منافذ آسان تر گردد.

دستان خود را با صابون بشویید.

به انگشتان خود پنبه بپیچید و به آرامی هر دو طرف را فشار دهید . سعی کنید با دقت از زیر جوش های سر سیاه فشار دهید.

به جای فشار ثابت، بیشتر از ماساژ برای یاری به شل کردن منافذ بهره ببرید این کار را ادامه دهید تا هسته به طور کامل خارج گردد. به خاطر داشته باشید، این فشار را زیاد اعمال نکنید تا علامت های انگشت روی پوست بماند.

از نرم نماینده در تمام مواضعی که جوش را فشار داده اید بهره ببرید.

از ابزار مانیکور یاری بگیرید

گزینه دیگر ابزارهای فلزی کوچکی که همان استخراج نماینده هستند که معمولا در وسایل مانیکور پیدا می گردد و برای از بین بردن جوش های سر سیاه از آن استفاده می نمایند . با این حال، اگر این کار توسط افراد غیر ماهر انجام گردد می تواند آسیب های بیشتری داشته باشد و می توانید با اعمال فشار زیاد پوست خود را کبود کنید.

اگر از این ابزار استفاده می کنید، مطمئن شوید که ابتدا با الکل آن را استریل کنید. ابزار را قرار دهید طوری که جوش سر سیاه در وسط قرار بگیرد آهسته فشار وارد کنید، اگر علائم سرخی بر روی پوست به جا می گذارد، فشار زیادی وارد نموده اید.

منبع: جام جم آنلاین

به "راه تخلیه جوش صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه تخلیه جوش صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید