دندانپزشکی و هزینه های آن در کانادا

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، هزینه ­ی دندان­پزشکی در کانادا بسیار بالا است اما به علت اهمیت و ضرورت حفظ سلامت دندان و بهداشت دهان باید به­ دنبال راهی باشید تا با روشی ارزان به سلامت دندان خود برسید.هزینۀ بالای دندان­پزشکی حتی بسیاری از افراد را از انجام معاینه­ منظم پشیمان می­کند. طبق آمار از هر شش نفر یک نفر به علت هزینه ­ی بالا، مراقبت­های دهان و دندان­ لازم را دریافت نمی­کند. اما همچنان راه هایی برای کم کردن این هزینه وجود دارد.در ادامه همراه ما باشید تا با هزینه ­ها و شرایط دندان­پزشکی در کانادا آشنا شوید.

دندانپزشکی و هزینه های آن در کانادا

آیا دندان­پزشکی تحت پوشش بیمه ­­ی سلامت است؟

خیر، متاسفانه خدمات دندان­پزشکی جزو بیمه­ سلامت همگانی نیست و شما حتی با داشتن بیمه­ سلامت باید هزینه­­ آن را بپردازید. بیمه­ سلامت تحت لایحه­ مراقبتی کانادا است و هزینه­ های آن به وسیله مالیات دولتی پرداخت می­گردد. با داشتن این بیمه، تمام خدمات درمانی شما رایگان خواهد بود. اما این بیمه شامل چندین خدمات از جمله خدمات بینایی، شنوایی، داروهای تجویزی و بعلاوه دندان­پزشکی نمی­گردد.

آیا بیمه ­ای وجود دارد که دندان­پزشکی را تحت پوشش قرار دهد؟

بجز بیمه­ سلامت که بودجه­ آن به وسیله دولت تهیه می­گردد، بیمه­ های دیگری از جمله بیمه ­ی خصوصی و بیمه­ کارفرمایی وجود دارند که هزینه­ خدمات دندان­پزشکی را شامل می­شوند.

شما می­توانید برای هزینه ­هایی که تحت پوشش بیمه ­ی سلامت کانادا نیست، بیمه­ خصوصی تهیه کنید. بعلاوه اگر در جایی مشغول به­ کار هستید ممکن است بیمه­ کارفرمایی به شما تعلق بگیرد که هزینه­ دندا­ن­پزشکی را نیز شامل می­گردد.اگر دانشجو هستید ممکن است از طرف دانشگاه تحت پوشش دندان­پزشکی قرار بگیرید. با این بیمه­ ها بخش زیادی از هزینه­ های دندان­پزشکی شما رایگان خواهد شد و فقط بخش کمی از آن را باید بپردازید.

بیمه­ کارفرمایی می­تواند نه تنها خودتان بلکه اعضای خانواده ­ی شما را نیز تحت پوشش قرار دهد. شما بعلاوه می­توانید به بیمه­ دندان­پزشکی خصوصی خود چند مورد دیگر از خدمات درمانی مانند داروهای تجویزی یا فیزیوتراپی را نیز اضافه کنید.

آیا دندان­پزشکی برای بچه ها رایگان است؟

در برخی از استان­ها خدمات دندان­پزشکی برای بچه ها پیش از دوران جوانی رایگان است. در ادامه به برخی از استان­ها اشاره می­کنیم:

  • کبک

در استان کبک این خدمات برای بچه ها کمتر از ده سال در بیمارستان­ها و کلینیک­های دندان­پزشکی رایگان است. این خدمات شامل معاینه سالانه، کشیدن دندان، پر کردن، عکس برداری و جراحی­ های مربوط به دهان می­گردد. اما خدمات زیبایی مانند سفید کردن و ارتودونسی را پوشش نمی­دهد.

  • ساسکاچوان

خدمات دندان­پزشکی برای بچه ها تا سن 18 سالگی در این استان رایگان است. این بچه ها نباید بیمه­ی دندان­پزشکی دیگری داشته باشند یا بیمه­ی آن­ها باید خدمات محدودی را شامل گردد.

  • آلبرتا

در این استان نیز بچه ها در خانواده ­های کم عایدی تا 18 سالگی می­توانند از خدمات رایگان بهره­ مند شوند. حتی در سن 18 تا 19 سالگی اگر فرزندتان دبیرستانی است و در خانه زندگی می­کند تحت پوشش قرار می­گیرد.

  • بریتیش کلمبیا

این استان در هزینه ­های دندان­پزشکی به بچه ها تا سن 19 سالگی در خانواده­ های کم عایدی یاری می­کند. دولت این استان به بچه ها تا سقف هزینه­ دندان­پزشکی $2,000 در هر دو سال یاری می نماید. حتی در صورت رسیدن به سقف $2,000 خدمات اورژانسی همچنان رایگان خواهد بود. اما اورتودنسی شامل این خدمات نمی­گردد.

  • انتاریو

طرح لبخندهای سالم انتاریو یک طرح برای سلامت دندان با بودجه­ی دولتی است. طبق این برنامه خدمات پیشگیری، درمانی و اورژانسی برای بچه ها 17 سال یا کمتر در خانواده­های کم عایدی رایگان انجام می­گردد.

این برنامه شامل خدماتی مانند معاینه، تمیزکردن دندان­ها، پر کردن، عکس برداری، کشیدن دندان و مراقبت­های اورژانسی می­گردد. اما خدمات زیبایی مانند اورتودنسی و سفید کردن جزو این برنامه نیست.

تنها بچه ها زیر 17 سال که در انتاریو زندگی می­نمایند و خانواده­ آن­ها عایدی پایینی دارند، می­توانند تحت پوشش قرار بگیرند. عایدی خانواده باید به شکل زیر باشد تا بچه ها واجد شرایط بتوانند ازین خدمات استفاده نمایند:

یک فرزند: $24,129 و کمتر

دو فرزند: $25,956 و کمتر

سه فرزند: $27,782 و کمتر

چهار فرزند: $29,608 و کمتر

برای عضویت در این طرح می­توانید به­صورت آنلاین اقدام نمایید. در صورت موافقت با عضویت شما در این طرح، کارتی برای شما پست می­گردد و هرگاه که به دندان­پزشکی مراجعه می­کنید باید این کارت همراه تان باشد.

در این استان دندان­پزشکی برای دانش ­آموزان از مهدکودک تا کلاس دوم ابتدایی نیز رایگان است تا مطمئن شوند تمام بچه ها، معاینه ­ی اولیه ­ی دندان­پزشکی خود را انجام می­دهند. دو هفته قبل از انجام معاینه، از طرف مدرسه به والدین اطلاع داده می­گردد. والدین هم می توانند با ارسال نامه یا تماس با مدرسه از معاینه ­ی کودک خود جلوگیری نمایند. این­کار معمولا درصورتی انجام می­گردد که کودک معاینه شده است یا دندان­پزشک دارد.

هزینه ­ی دندان­پزشکی بطور میانه چقدر است؟

بیمه­ دندان­پزشکی شما ممکن است خدمات درمانی دندان­ها مانند عصب کشی یا پر کردن دندان را شامل گردد اما خدمات زیبایی مانند سفید کردن و ونیر دندان­ ها را تحت پوشش قرار نمی ­دهد.هزینه ­ی دندان­پزشکی بر اساس اندازه زمان صرف شده محاسبه می­گردد، هرچقدر کار شما بیشتر طول بکشد، اندازه هزینه بالاتر می­رود. اما به­ طور میانه هزینه­ خدمات درمانی به­ صورت زیر است:

پر کردن دندان­ کوچک: $80(سیلور) و $200 (سفید)

پر کردن دندان بزرگ: $325

عصب کشی: 800$

ونیر: $1750

روکش: $1425 (طلایی) و $1625 (پورسلین)

آزمایش دندان بزرگسالان: $133

آزمایش دندان بچه ها: $67

کشیدن دندان: از $136 آغاز می­گردد.

ارتودنسی نامرئی: $7249

تمیز کردن دندان: $114

معاینه دندان: $35

کاشت دندان: $2000

این هزینه­ ها ممکن است به علت روش کار متفاوت در بین دندان­پزشک ­ها، کمی فرق داشته باشد. بعلاوه در نظر داشته باشید که اندازه هزینه در هر استان فرق دارد.

چگونه برای دندان­پزشکی هزینه­ کمتری بپردازید؟

اگر بیمه­ دندان­پزشکی ندارید و از پس هزینه­ های دندان­پزشکی برنمی­آیید، نگران نباشید چند را برای کم کردن این هزینه­ ها وجود دارد:

  • دانشگاه یا کالج دندان­پزشکی

خدمات دندان­پزشکی در دانشگاه یا کالج­های دندان­پزشکی به وسیله دانشجویان دندان­پزشکی انجام می گردد. دانشجویان معمولاً تجهیزات و توانایی­های لازم برای برطرف مسائل دندانی شما را دارند. این خدمات رایگان نیستند اما نسبت به هزینه­ های معمول آن در دندان­پزشکی بسیار ارزان­تر است.

  • کلینیک­های عمومی دندان­پزشکی

کلینیک­های عمومی هم خدمات دندان­پزشکی بسیار ارزانی را ارائه می­دهند. همه­ کلینیک­ های عمومی دارای بخش دندان­پزشکی نیستند یا ممکن است برخی تجهیزات را نداشته باشند، درنتیجه بهتر است پیش از مراجعه به کلینیک، درباره­ خدمات و تجهیزاتی که دارند، اطلاعات کسب کنید. این کلینیک ­ها ممکن است در موارد بسیار کمی، خدماتی را رایگان انجام دهند، البته این خدمات معمولاً برای بچه ها یا افراد مسن درنظر گرفته می­گردد.

انتخاب دندان­پزشک مناسب

بهتر است تنها معیار انتخاب دندان­پزشک هزینه ­ی آن نباشد. سلامتی دندان­ها بسیار مهم است و اگر شرایطش را دارید، فارغ از هزینه، مناسب ­ترین دندان­پزشک را برای خودتان انتخاب کنید. در انتخاب دندان­پزشک برای بچه ها خود نیز دقت کنید. حتما دندان­پزشکی انتخاب کنید که علاوه بر داشتن خدمات با کیفیت عالی، کودکتان با او احساس راحتی کند.

در آخر….

با اینکه هزینه ­ی دندان­پزشکی در کانادا بالا است اما برای حفظ سلامت دندان­های خود راهی جز مراجعه به دندان­پزشک ندارید. به­ علت اینکه خدمات دندان­پزشکی تحت پوشش بیمه­ سلامت قرار ندارد، برترین پیشنهاد ما انتخاب بیمه­ دندان­پزشکی شخصی مناسب است تا کمی از هزینه­ های دندان­پزشکی خود بکاهید.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: نقشه

به "دندانپزشکی و هزینه های آن در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دندانپزشکی و هزینه های آن در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید