درخت کریسمس، اولین درخت کریسمس دنیا در کجا قرار گرفته است؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تاریخچه درخت کریسمس

درخت کریسمس، درختی همواره سبز، که اغلب کاج یا صنوبر است، تزئین شده با چراغ ها و زیور آلات به عنوان بخشی از جشن های کریسمس می باشد.

درخت کریسمس، اولین درخت کریسمس دنیا در کجا قرار گرفته است؟

مدت ها پیش از اینکه مسیح ظهور کند مردم برای گیاهان و درختانی که در تمام طول سال سبز بودند، احترام و معنای خاصی قائل می شدند. دقیقاً مثل امروزه که مردم در جشن سال نو که از درخت کاج، صنوبر و… برای تزیین خانه های خود استفاده می نمایند.

در زمان های قدیم نیز مردم در تمام فصل ها به ویژه در فصل زمستان گیاهان همواره سبز را به در و دیوار خانه خود آویزان می کردند زیرا بعضی از آنان معتقد بودند که سبزی بعضی از درختان حتی در فصل زمستان نشانه امید به زندگی است.

در زمان های قدیم مردم اعتقاد داشتند درختان و گیاهان همواره سبز به ویژه درخت کریسمس جادوگران، ارواح خبیث و بیماری ها را از منزل و افراد دور نگه می دارد.

رنگ های جشن کریسمس

بابانوئل کیست

کریسمس در اسپانیا

سنت های ناشناخته اروپا

اولین درخت کریسمس

هیچ کس هنوز نمی داند اولین بار، چه زمانی و در کدام کشوری از درختان صنوبر به عنوان درخت کریسمس استفاده شد.

احتمالات می گویند که اولین بار حدوداً 1000 سال پیش در اروپای شمالی مردم از درختان صنوبر و کاج به عنوان درخت کریسمس استفاده کردند، و آن ها را با استفاده از زنجیر و قلاب و چراغ های درخشان تزیین کردند و نخستین جشن کریسمس در سال 336 در رم برگزار گردید.

در بخش های دیگری از اروپا بعضی از مردم به جای استفاده از درخت کریسمس مدت ها قبل از روز مقدس سال نو بذر درخت گیلاس یا گیاه زالزالک را در گلدانی می کاشتند و تا روز کریسمس و زمانی که بذر به درختچه تبدیل می شد از آن نگه داری می کردند.

در بعضی منازل نیز که امکان کاشت درخت گیلاس وجود نداشت مردم تعدادی چوب را به هم چسبانده و به صورت هرمی و شبیه به درخت در جایی به صورت ایستاده نگه می داشتند و آن را باکاغذرنگی به ویژه کاغذ سبز، سیب، شمع و دیگر وسایل تزیینی زیبا می کردند.

اولین درخت کریسمس در کجا نمایش داده شد؟

اولین درخت کریسمس که به طور رسمی به نمایش عموم عایدی در شهرهای استونی (در سال 1441) و ریگا(1510) بود.

این دو درخت در مرکز شهر و به وسیله بازرگانان، صاحبان کشتی و دیگر افراد کاشته، پرورش و تزیین شدند.

اطلاعات به دست آمده از اولین درخت های رسمی کریسمس این مورد را می گوید که بزرگان شهر دور این دو درخت رقصیده و به جشن و پایکوبی پرداختند و در آخر، اولین درخت های کریسمس را به آتش کشیدند و پس از آن درخت کریسمس به عنوان یک رسم در بین مسیحیان شناخته شد.

بابانوئل در فرهنگ کریسمس مسیحیان بسیار مهم بوده و به قول مسی...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "درخت کریسمس، اولین درخت کریسمس دنیا در کجا قرار گرفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخت کریسمس، اولین درخت کریسمس دنیا در کجا قرار گرفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید