خبرنگاران نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می گردد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، یاسوج- خبرنگاران- مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز فراوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی این استان در ایام نوروز تشدید می گردد.

خبرنگاران نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می گردد

عبدالله بهمنش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آمیتیس تک گفت: زمان احرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز فراوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی کهگیلویه و بویراحمد از 25 اسفندماه 1399 تا 14 فروردین ماه 1400 است.

وی اضافه نمود: هدف از اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد ارتقای سطح بهداشتی و حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم استان است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: بمنظور اجرای این طرح گروه های ثابت و سیار دامپزشکی در استان در 2 نوبت کاری صبح و عصر با بازدیدهای سرزده بر مراکز فراوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت دقیق می نمایند.

بهمنش مطرح کرد: مراکز فراوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی کهگیلویه و بویراحمد که مورد نظارت بهداشتی دامپزشکی این استان قرار می گیرند شامل کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه ماهی و گوشت قرمز، رستوران ها، هتل ها، کبابی ها، چلوکبابی ها، قصابی ها و خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی است.

وی ابراز داشت: هنگام اجرای این طرح از توان و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز استفاده می گردد.

بهمنش گفت: درخواست می گردد که مردم کهگیلویه و بویراحمد مواد پروتئینی و فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز خریداری و علاوه بر خرید محصولات بسته بندی شده به تاریخ فراوری، انقضا و لوگوی دامپزشکی بر روی آن نیز توجه داشته باشند.

وی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی این استان با شماره 1512 گزارش دهند.

تعداد واحدهای دامی در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 2 میلیون و 150 هزار رأس دام سبک و سنگین بوده و میزان فراوری گوشت قرمز در این استان نیز سالانه 14 هزار و 800 تن است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت های بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید