حمایت بی سابقه ناسا از فضانوردی بانوان ، تا سال 2024 یک زن به ماه می رود

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تا امروز فقط مردان به سطح ماه پا گذاشته اند اما به نظر می رسد ناسا میخواهد این تابو را بشکند و تا سال 2024 یک زن را به کره ماه بفرستد.

حمایت بی سابقه ناسا از فضانوردی بانوان ، تا سال 2024 یک زن به ماه می رود

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ناسا میخواهد یک زن را در قالب طرحی موسوم به آرتمیس به ماه بفرستد. این طرح با هدف افزایش سطح فعالیت بانوان در فضا انجام می گردد.

جالب است بدانید انتخاب نام آرتمیس برای این پروژه از سوی ناسا بی حکمت نیست. آرتمیس در افسانه های یونان باستان به عنوان الهه زمین و شکار و خواهر دوقلوی آپولون شناخته می گردد. آرتمیس نام صدو پنجمین سیارک کشف شده در سال 1868 است و یکی از فرورفتگی های ماه که احتمالا بر اثر شهاب سنگ به وجود آمده نیز آرتمیس نام دارد.

اما از همه این ها مهم تر این است که . برنامه آپولو ناسا اولین مردان را در دهه های 1960 و 1970 در سطح ماه قرار داد. بنابراین اکنون که ناسا می خواهد نخستین زن را به ماه بفرستد، استفاده از نام آرتمیس به عنوان برادر دوقلوی آپولون بسیار جالب است.

جیم برانستاین؛ مدیر ناسا در این خصوص می گوید: من فکر می کنم این بسیار زیبا است که 50 سال پس از آپولو، برنامه آرتمیس اجرا می گردد و اولین زن به ماه می رود. من یک دختر 11 ساله دارم و می خواهم او بتواند خود را در نقش مشابه زنان بعدی که به ماه می روند، ببیند.

براندستاین این خبر را پس از آن بیان کرد که ناسا درخواست بودجه خود را برای رسیدن به ماه را تا سال 2024 منتشر کرد. در ماه مارس معاون رئیس جمهور ایالات متحده، مایک پنس از ناسا دعوت کرد تا ابتکارات ماهانه خود را تسریع کند و اولین افراد را تا پنج سال آینده به سطح ماه بفرستد.

منبع: انتخاب

به "حمایت بی سابقه ناسا از فضانوردی بانوان ، تا سال 2024 یک زن به ماه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت بی سابقه ناسا از فضانوردی بانوان ، تا سال 2024 یک زن به ماه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید