توضیحات چمران درخصوص سفر شهردار تهران به تاجیکستان

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران در مورد سفر زاکانی به دوشنبه مرکز تاجیکستان، شرح داد.

توضیحات چمران درخصوص سفر شهردار تهران به تاجیکستان

مهدی چمران در سرانجام پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع وبلاگ آمیتیس تک گفت: امروز لایحه یک فوریتی در ارتباط با معرفی تعدادی از ذیحسابان و قائم مقامان ذیحسابان داشتیم که روز گذشته ارسال شده بود و نهایتا یک فوریت آن رای آورد و این لایحه بعدا در صحن شورا آنالیز خواهد شد.

وی آنالیز پیشنهادها و نکاتی که فرمانداری تهران در مورد بودجه شورای شهر تهران اعلام نموده را دیگر دستور کار شورا خواند و اضافه نمود: 4 مورد را آنالیز کردیم؛ پیشنهاداتی که داده بودند بیشتر اصلاح عبارتی بود و مورد قبول واقع شد. این اصلاحات صورت می گیرد و امروز به فرمانداری ارسال می کنیم که تکلیف شهرداری روشن بگردد البته تکلیف روشن است و بودجه تصویب شده است و مسئله ای نداریم. ما هفته گذشته در فرمانداری یک جلسه داشتیم و آخرین آنالیز ها صورت گرفت و مغایرتی وجود نداشت و این موضوع هم از سوی فرمانداری اعلام شد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که خیلی وقت شورا را گرفت پیشنهاد معاونت توسعه سرمایه نیروی انسانی شهرداری در ارتباط با اصلاح ساختار و ایجاد یک ساختار نو بود. سازمان فناوری پیشنهاد شد که زیر نظر مستقیم شهردار قرار بگیرد و یک سازمان دیگری به نام سازمان فناوری های نو بوجود بیاید و آن هم زیر نظر شهردار باشد که در سرانجام با رای گیری که انجام شد قرار شد که این دو مورد مراعا بماند تا شهردار در مورد آن با حضور در صحن شرح بدهد که منظورشان از ایجاد سازمان فناوری ها نو چیست و قرار است چه ماموریت های انجام دهد.

وی اضافه نمود: بحث ابهام قانونی هم مطرح بود که آیا این موضوع باید به وسیله سازمان امور استخدامی تایید گردد یا شورای شهر؟ روال قانونی باید اول شورای شهر تصویب بکند و بعد به سازمان امور اداری و استخدامی کشور جهت آنالیز و اجازه برود.

وی تاکید نمود: بحث امور زنان هم در شورا مطرح شد. پیشنهاد شده بود که از معاونت اجتماعی جدا گردد و به عنوان یک اداره کل زیر نظر شهردار قرار بگیرد که در شورا مخالفت با این موضوع اعلام شد. این تجربه را داشتیم اگر زیر نظر شهردار باشد از نظر اجرایی ایجاد اشکال می نماید و ما قبلا این اشکالات را دیده بودیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در مورد موضوع ایثارگران، از ابتدا که اداره ایثارگران تشکیل شد زیر نظر شهردار بود و حالا پیشنهاد شد که اداره کل تشکیل بگردد زیر نظر شهردار و منفک بگردد از سازمانی که هست این را شورا موافقت کرد که به صورت اداره کل زیر نظر شهردار مستقیما کارش را ادامه بدهد.

وی اضافه نمود: بحث شفاف سازی شهرداری تذکری بود که دوستان دادند این شفافیت باید آغاز به کار بکند قبلا به درستی کار ننموده و امیدواریم به درستی کار بکند. تذکر دوستان بود و به شهردار منتقل می کنیم که انشاءالله این شفافیت بتواند به خوبی کار بکند.

چمران درباره سفر شهردار تهران به تاجیکستان هم گفت: نامه ای نوشته بودند که اجازه بگیرند ما دیشب این نامه را پیدا کردیم اما سیستم خراب شده بود و این نامه نیامده بود و دیروز نامه را دستی آوردند و دیگر فایده نداشت. نامه دیر رسیده شفاهی گفتند اما اینکه نامه کتبی ارسال بگردد و اجازه گرفته بگردد نامه در تاریخ 22 اسفند نوشته شده اما در سایت شورا عنوانش آمده است. دوستان اطلاع داشتند اما این اطلاع رسمی نبوده. هر شهرداری هر جا که می رود باید طبق قانون با اطلاع و موافقت شورا صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "توضیحات چمران درخصوص سفر شهردار تهران به تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات چمران درخصوص سفر شهردار تهران به تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید