ایرباس A330 نئو؛ باز تعریف تجملیِ سبز از یک هواپیما

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، هواپیما های ایرباس ای 330 نئو شرکت کندر طراحی داخلی تازه را ارائه می نماید، از این رو، نه تنها گزینه ای دوستدار محیط زیست تر هستند، بلکه تجربه خوبی از سفر برای مسافران را نیز فراهم می نمایند.

ایرباس A330 نئو؛ باز تعریف تجملیِ سبز از یک هواپیما

معرفی روش های پایدارتر و دوستدار محیط زیست در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی دیگر یک جریان تجملی نبوده بلکه امری ضروری محسوب می گردد. مقررات بین المللی در هر دو بخش قرار است که سخت گیرانه تر شوند تا حرکت به سمت هدف کربن صفر در مسیر درست خود ادامه یابد.

اما این به معنای نادیده گرفتن راحتی سرنشینان نیست و هواپیمای نو ایرباس ای 330 نئو (Airbus A330neo) شرکت هواپیمایی کندر (Condor) آلمان آن را ثابت می نماید.

ناوگانی از هواپیما های پهن پیکر ایرباس ای 330 نئو جان تازه ای که شرکت هواپیمایی کندر به آن احتیاج دارد را در کالبدش می دمد. هواپیما های مسافربری نسل قدیمی شرکت با نمونه های نو جایگزین خواهند شد که ادعا می گردد اندازه انتشار گاز های گلخانه ای مضر آن ها به اندازه 25 درصد کمتر است.

اما همه چیز به عملکرد دوستدار محیط زیست خلاصه نمی گردد. هر یک از هواپیما های ایرباس ای 330 نئو شرکت کندر طراحی داخلی نو را ارائه می نماید، از این رو، نه تنها گزینه ای دوستدار محیط زیست تر هستند، بلکه تجربه خوبی از سفر برای مسافران را نیز فراهم می نمایند.

شرکت کندر لقب هواپیمای 2 لیتری را برای ای 330 نئو نو خود انتخاب نموده است، زیرا این هواپیما 2.1 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر به ازای هر مسافر می سوزاند. به ادعای کندر، این اندازه به طور قابل توجهی کمتر از میانگین مصرف سوخت در این صنعت است. افزون بر این، هواپیمای ایرباس ای 330 نئو در حال حاضر با اهداف کاهش انتشار دی اکسید کربن در سال 2028 مطابقت دارد و از این نظر در حال حاضر تنها گزینه موجود در دنیا است.

آیرودینامیک بهینه شده هواپیما و پیشرانه های رولزرویس دو عامل کلیدی در عملکرد فوق العاده هواپیمای ایرباس ای 330 نئو هستند. بال ها و بالچه های بلندتر و بهبودیافته جریان بهتر هوا را ممکن نموده و به کاهش مصرف سوخت یاری می نمایند.

پیشرانه های ترنت 7000 (Trent 7000) بر این قابلیت ها افزوده و به گونه ای طراحی شده اند تا با سوخت های هوایی پایدار نیز سازگار باشند. زمانی که در نهایت هواپیما ها با 100 درصد سوخت هوایی پایدار پرواز نمایند، سطوح انتشار گاز های گلخانه ای نیز به صفر خواهد رسید. حتی در حال حاضر نیز شرایط خوب به نظر می رسد و نسل نو هواپیمای پهن پیکر ایرباس ای 330 نئو 20 درصد دی اکسید کربن کمتر در مسیر های پروازی مشابه منتشر خواهد نمود.

در طراحی داخلی هواپیما های نو شرکت کندر نیز فضا و حریم خصوصی بیشتر برای مسافران در نظر گرفته شده که هر سه کلاس بیزینس، پریمیوم اکونومی و اکونومی را شامل می گردد. کندر یکی از آرام ترین و ساکت ترین کابین های هواپیمای دنیا را به مسافران خود وعده می دهد.

یک سامانه تهویه بروزرسانی شده برای 310 سرنشین هواپیما هوای تازه و پاک را تامین می نماید. گزینه های مرتبط با تفریح برای مسافران نیز ارتقا یافته اند. هواپیما های پهن پیکر نو کندر دارای اتصال پر سرعت و برترین فناوری مولتی مدیا هستند.

رنگ آمیزی نو هواپیما های شرکت کندر با طرح راه راه غیرمعمول با الهام از تعطیلات استوایی شامل حوله های ساحلی، چتر ها و بستنی فروشی ها شکل گرفته است. در حال حاضر، یک فروند ایرباس ای 330 نئو نو در اختیار شرکت کندر قرار گرفته و 15 فروند دیگر نیز در آینده به ناوگان شرکت افزوده خواهند شد.

منبع: فرادید

به "ایرباس A330 نئو؛ باز تعریف تجملیِ سبز از یک هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرباس A330 نئو؛ باز تعریف تجملیِ سبز از یک هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید