اگر یک فضانورد در فضا بمیرد چه می گردد؟!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بعضی از ثروتمندترین افراد دنیا امیدوارند که افرادی مانند ایلان ماسک و جف بزوس آن ها را به فضا ببرند، اگرچه منظره گردشگری فضایی هیجان انگیز است، اما سؤالات حقوقی و اخلاقی زیادی را نیز بر می انگیزد.

اگر یک فضانورد در فضا بمیرد چه می گردد؟!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک نیز سال گذشته گروهی از غیرنظامیان را به فضا برد، درست است که سال به سال، حضور در فضا ممکن است در دسترس تر گردد، اما دسترسی به این معنی است که مردم دیگر نیازی به گذراندن همان آموزش های دقیق و چک فهرست پزشکی که فضانوردان دارند را ندارند.

آژانس های فضایی بعلاوه امیدوارند که فضانوردان را به مأموریت های فضایی بسیار طولانی تر از آنچه که قبلاً دیده ایم بفرستند، یکی از مسائل اصلی این است که اگر کسی در فضا بمیرد چه اتفاقی می افتد؟

چند نفر در فضا مرده اند؟

فضا به دلایل زیادی خطرناک است، اما تنها حدود 30 فضانورد و کیهان نورد هنگام انجام ماموریت های فضایی جان خود را از دست داده اند، هفت فضانورد در اثر انفجار شاتل فضایی چلنجر ناسا اندکی پس از پرتاب آن در سال 1986 جان باختند، زمانی که شاتل کلمبیا ناسا در سال 2003 به زمین بازگشت، هفت فضانورد دیگر جان باختند.

قوانین بین المللی فضایی حکم می نماید که کشور ها مسئول اجازه دادن و نظارت بر فعالیت های فضایی ملی هستند، اگر شخصی در طی یک پرواز گردشگری فضایی بمیرد، ممکن است شرکت خاص را در مسائل حقوقی زیادی و تحقیق در خصوص وظیفه مراقبت قرار دهد.

نگرانی های حقوقی کمترین نگرانی خدمه خواهد بود، زیرا آن ها باید آنالیز نمایند که با بدن چه نمایند، اگر این یک پرواز فضایی کوتاه باشد، ذخیره جسد و بازگرداندن آن به زمین به میزان کافی آسان خواهد بود، به گفته کارشناسان فضایی کریستوفر نیومن و نیک کاپلان، بدن باید خنک نگه داشته گردد تا از تجزیه آن جلوگیری گردد و در جایی ذخیره گردد که دیگر اعضای خدمه را آلوده نکند.

اما مسائل بیشتری برای ماموریت های طولانی تر ایجاد می گردد، کارشناسان معتقدند که جسد مرده در سفری یک ساله به مریخ باید منجمد گردد، شاید به سمت خارج از فضاپیما، سالم به زمین بازگردانده گردد، این روش بعلاوه می تواند وزن اجساد مرده را کاهش دهد و باعث صرفه جویی در فضای سفینه گردد.

منبع: انتخاب

به "اگر یک فضانورد در فضا بمیرد چه می گردد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر یک فضانورد در فضا بمیرد چه می گردد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید