افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، یک کارشناس سازمان هواشناسی به آنالیز شرایط جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آمیتیس تک، فریبا گودرزی در مورد آخرین شرایط جوی چند روز آینده کشور گفت: طی چند روز آینده برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار پیش بینی می گردد و همچنین با فرایند کند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور روبرو هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز به دلیل رطوبتی که در استان های گیلان و مازندران وجود دارد، در این استان ها بارش های پراکنده باران رخ می دهد، ادامه داد: برای اردبیل و شمال آذربایجان شرقی هم طی امروز رگبار پراکنده، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه جریانات جنوبی موجب می شوند تا در جنوب سیستان وبلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و بعضی نقاط شرق هزمرگان در ساعات بعد از ظهر ها و شب ها بارش های پراکنده را داشته باشیم، اضافه نمود: امروز در نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و منطقه زابل وزش باد های شدید رخ می دهد که موجب خیزش گرد وغبار می گردد.

گودرزی با بیان اینکه فردا بارش های خفیف و پراکنده برای سواحل دریای خزر و خراسان شمالی پیش بینی می گردد، اظهار کرد: پنجشنبه و آدینه در مناطقی از سیستان وبلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان انتظار رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد های شدید و موقتی را داریم.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده نوار شرقی کشور و شمال سیستان وبلوچستان به ویژه منطقه زابل با وزش باد و گرد خاک روبرو هستند که موجب کاهش دید در جاده های مواصلاتی این مناطق می گردد، اعلام کرد: در غرب کشور برای استان های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد های شدید همراه با گرد وخاک پیش بینی می گردد که این پدیده کاهش دید را به همراه دارد.

وی ضمن بیان اینکه از امروز تا شنبه هفته آینده آب های جنوب کشور مواج و متلاطم هستند، در مورد آخرین شرایط آب وهوایی تهران شرح داد: برای تهران پدیده خاصی پیش بینی نمی گردد و این شهر امروز آسمانی صاف و گاهی در طول روز وزش ملایم باد را دارد و بیشینه دمای آن به 36 درجه می رسد و هوای پایتخت در روز های آینده گرم تر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید