استفاده از مواد ضدعفونی کننده در شرایطی که آب و صابون موجود نباشد استفاده شود

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شستشوی دست ها با آب و صابون بهترین، ارزانترین، در دسترس ترین، مفیدترین و بی خطر ترین روش رعایت بهداشت دست است و استفاده از سایر مواد ضدعفونی کننده در شرایطی توصیه و استفاده شود که آب و صابون موجود نباشد.

استفاده از مواد ضدعفونی کننده در شرایطی که آب و صابون موجود نباشد استفاده شود

دکتر سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه اکنون در میانه طغیان کووید-19 و در جهت رسیدن به اوج تعداد مبتلایان هستیم افزود: متخصصین امر پیش بینی می کنند که فرایند همه گیری در دنیا حداقل تا 2 ماه دیگر ادامه خواهد داشت و سپس اندک اندک کاهش می یابد.

وی بیان داشت: فقط در صورت مشارکت مسئولانه و آگاهانه مردم است که می توانیم فرایند گردش ویروس کرونا در جامعه را کند و تعداد مبتلایان را کم کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اهمیت آگاهی توام با آرامش در جامعه، از همه کسانی که به نوعی با مردم ارتباط دارند مانند روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، وبلاگ آمیتیس تک، سازمان های مردم نهاد و معتمدین درخواست می کنیم تا در بیان واقعیت ها، زدودن ترس های غیر واقعی و جلب مشارکت مردم همکاری داشته باشند.

وی افزود: تمام ظرفیت و منابع موجود در دانشگاه در خدمت پیشگیری و درمان بیماری کووید-19 قرار گرفته است و در صورت نیاز، تمام تخت های موجود بیمارستان ها به بستری بیماران احتمالی اختصاص خواهد یافت.

دکتر هاشمی شهری با بیان اینکه در زمینه ماسک و مواد ضد عفونی کننده به صورت مستمر درخواست داده شده است افزود: واقعیت هایی در دنیا و در کشور وجود دارد که مردم نیز از آن آگاه هستند. عدم تناسب میان عرضه و تقاضا در شرایط فعلی، محدودیت واحدهای تولید کننده در تولید کافی، وجود برخی تخلفات و سودجویی واحدهای تولید کننده و توزیع کننده باعث کمبود در جامعه شده است.

وی گفت: اگر مردم به توصیه متخصصان توجه کنند و تقاضای غیر منطقی برای مصرف ماسک کاهش پیدا کند، هم نهادهای توزیع کننده سریعتر می توانند بازار را به مرحله اشباع برسانند، هم بساط سودجویان جمع می شود و هم ماسک های موجود به کسانی می رسد که واقعا به آن نیاز دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به دنبال افزایش ظرفیت تولید اقلام حفاظتی است و در صورت تحویل این اقلام جدید به توزیع کنندگان، برای اولویت بندی فروش این کالا برنامه داریم و همراه با سازمان های نظارتی بر فرایند توزیع نظارت خواهیم داشت.

دکتر هاشمی شهری افزود: مردم فهیم، هوشمند و مسئولیت پذیر ایران، به کمک خدا و با کمک فرزندان شایسته خود در جامعه پرستاری، پزشکی و بهداشتی با سربلندی از بحران فعلی عبور می کنند و کرونا را شکست می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده از مواد ضدعفونی کننده در شرایطی که آب و صابون موجود نباشد استفاده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از مواد ضدعفونی کننده در شرایطی که آب و صابون موجود نباشد استفاده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید