آگوئرو پس از خداحافظی از فوتبال: سربلند و راضی می روم

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا رسماً به دوران بازیگری خود پایان داد و اعلام بازنشستگی کرد.

آگوئرو پس از خداحافظی از فوتبال: سربلند و راضی می روم

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی بارسلونا امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در ورزشگاه نوکمپ در حضور رئیس باشگاه بارسلونا خوان لاپورتا اعلام نمود که به دلیل مشکل قلبی مجبور شده کفش های خود را آویزان کند.

آگوئروی 33 ساله که تابستان امسال به عنوان بازیکن آزاد از منچسترسیتی به بارسلونا پیوست، دو ماه پیش در پنجمین بازی اش برای کاتالان ها مقابل آلاوس دچار نارسایی قلبی و مجبور به ترک میدان شد. او از آن زمان به بعد دیگر نتوانسته برای آبی و اناری ها به میدان برود و به همین دلیل پیش بینی می شد که دیگر هرگز نتواند بازی کند.

آگوئرو در نشست خبری اش در حالی که به شدت احساساتی شده بود، گفت: این نشست خبری برای اعلام این است که تصمیم گرفته ام دست از فوتبال بازی کردن بکشم. تصمیم گرفته ام به فوتبال بازی کردن خاتمه دهم اگرچه این تصمیم بسیار سختی بود. این تصمیم را به خاطر حفظ سلامتی ام که اصلی ترین مسئله است گرفتم، به خاطر مسئله ای که یک ماه پیش برایم رخ داد.

وی اضافه نمود: از آن زمان اعضای کادر پزشکی تمام تلاش شان را برای من انجام دادند و در نهایت توصیه کردند که بهترین تصمیم برای من دست کشیدن از بازی است. به همین دلیل 10 روز پیش تصمیم به بازنشستگی گرفتم. می خواهم به همه بگویم هر کاری می شد انجام دادم تا امیدوار بمانم. این اتفاق رخ نداد اما من به حرفه ای که داشته ام بسیار افتخار می کنم. از کودکی و وقتی که 5 ساله بودم، فوتبال بازی کردن رؤیای من بود.

آگوئرو اضافه نمود: هرگز فکر نمی کردم روزی در اروپا فوتبال بازی کنم و به همین دلیل می خواهم از اتلتیکومادرید که اول از همه و زمانی که 18 ساله بودم به من اعتماد کرد قدردانی کنم. دست اندرکاران منچسترسیتی هم می دانند که من نسبت به این تیم چه حسی دارم و هر کاری می شد برای تیم انجام دادم. قدردان آنها هستم چون حواس شان به من بود. همینطور باید از هم تیمی هایم از جمله آنهایی که این اواخر در بارسلونا کنارشان بازی کردم تشکر کنم. فکر می کنم همیشه تمام تلاشم را برای کمک کردن به پیروزی تیم انجام دادم. الان هم راضی و سربلند فوتبال را ترک می کنم. نمی دانم در آینده چه چیزهایی در انتظار من خواهد بود اما می دانم که افراد زیادی هستند که مرا دوست دارند و بهترین ها را برایم می خواهند.

ستاره سابق منچسترسیتی گفت: اکنون حالم خوب است هرچند یکی دو هفته اول پس از اتفاقی که رخ داد خیلی سخت گذشت. زمانی که اولین معاینات روی من صورت گرفت، پزشکان تماس گرفتند تا اعلام کنند احتمال اینکه مجبور شوم دست از بازی کردن بکشم بسیار زیاد است. از آن زمان به بعد سعی کردم با خودم کنار بیایم اما کار آسانی نبود. مسلماً قبول این اتفاق در 33 سالگی آسان تر از پذیرش چنین چیزی در سنین جوانی است. به حرفه ای که تا الان داشته ام افتخار می کنم و باید بگویم خوش شانس هستم که این اتفاق الان برایم رخ داد نه قبل از این.

آگوئرو خاطرات تلخ و شیرین فراوانی از دوران بازیگری اش دارد اما برای او گلی که منجر به اولین قهرمانی منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس با هدایت مانچینی شد، چیز دیگری است.

او گفت: بدون شک گلی که برای سیتی مقابل کوئینز پارک رنجرز زدم و باعث شد سیتی اولین قهرمانی اش در لیگ برتر کسب کنم، بهترین گلم بود. واقعیت این است که لحظات زیبای فراوانی را در حرفه ام تجربه کردم و آخرین آنها قهرمانی کوپا آمه ریکا 2021 بود. آخرین گل حرفه ام که مقابل رئال مادرید (در ال کلاسیکوی فصل جاری) زدم را هم دوست دارم.

آگوئرو تأکید کرد: کاری که بعد از این تلاش می کنم انجام دهم این است که آرامشم را حفظ کنم چون برای مدتی هیچ کسی نخواهم بود و هیچ کاری انجام نخواهم داد.

مراسم خداحافظی آگوئرو در حالی برگزار شد که کنندگانی از تمامی تیم های سابق او از جمله ایندپندینته آرژانتین، اتلتیکومادرید، منچسترسیتی و بارسلونا حضور داشتند و سرمربی سابقش در سیتی، پپ گواردیولا نیز در میان آنها دیده می شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آگوئرو پس از خداحافظی از فوتبال: سربلند و راضی می روم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آگوئرو پس از خداحافظی از فوتبال: سربلند و راضی می روم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید