آشنایی با مراحل و نحوه اخذ ویزای نخجوان

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، قبل از آشنایی با نحوه اخذ گذرنامه و ویزای نخجوان، بهتر است که مختصری با جمهوری نخجوان آشنا شویم. جمهوری خود مختار نخجوان در شمال رود ارس و در جنوب قفقاز واقع شده است و از مشرق و شمال به جمهوری ارمنستان و از جنوب به ایران و از غرب به ترکیه راه دارد. وسعت آن حدود 12 کیلومتر مربع بوده، کل جمهوری شامل 8 شهر و 8 شهرستان و 2023 روستا می باشد و بزرگترین شهر این جمهوری خود مختار، شهر نخجوان می باشد. این شهر یکی از منطقه ها پرطرفدار، برای گردشگران ایرانی به علت مقرون به صرفه بودن هتل های آن و مسافت نزدیکش با ایران است. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با مراحل و نحوه اخذ ویزای نخجوان

نحوه دریافت ویزای نخجوان

به غیر از کشور های عضو اتحادیه جماهیر شوروی سابق، تمامی اتباع خارجی و شهروندان ایرانی موظف هستند که جهت ورود به این کشور به وسیله سفارت جمهوری آذربایجان، آژانس های مسافرتی ، پایانه های مرزی و یا به وسیله الکترونیکی، اقدام به اخذ گذرنامه کنند. گردشگران ایرانی می توانند جهت سفر هوایی از فرودگاه حیدر علی اف به فرودگاه نخجوان اقدام کنند. از آنجا که نخجوان در کشور آذربایجان قرار گرفته است، برای سفر به آنجا شما احتیاج به دریافت ویزا دارید. خوب است بدانید که دولت کشور آذربایجان به محض ورود به جمهوری نخجوان، امتیاز ویژه دریافت گذرنامه اختصاصی، 15 روزه یک بار ورود به شهروندان کشور عزیزمان ایران اختصاص داده است. این شهر، تنها شهر مرکزی جمهوری خود مختار نخجوان می باشد و مرز مشترک این شهر با کشور عزیزمان ایران حدود 163 کیلومتر مربع می باشد. ایران در ناحیه جنوبی نخجوان قرار گرفته است و فاصله آن از مرز جلفا 40 کیلومتر می باشد. در ادامه درباره مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای نخجوان بیشتر می گوییم.

مدارک لازم برای اخذ ویزای جمهوری نخجوان

1- گذرنامه که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

2- پر کردن فرم تقاضا (درصورت گرفتن گذرنامه الکترونیک به وسیله سیستم Asan Visa یا سفر هیا دیپلماتیک)

آثار تاریخی و مهم نخجوان

مقبره مومنه خاتون، موزه حیدر علی اف و موزه روباز قوچ سنگی با منظره آرارات، بعلاوه موزه فرش و گلیم که بافت این موزه تغییر نموده و درآن مراکز خرید و رستوران های گوناگون قرار گرفته است که هر ساله گردشگران زیادی از ایران و ترکیه ازاین مکان های دیدنی، بازدید به عمل می آورند، اما در حال حاضر، بیشتر سفر ها به خاطر بعد مسافت کوتاه، به وسیله پایانه های مرزی جلفا و پلدشت و به صورت زمینی انجام می گیرد. درنتیجه گردشگران ایرانی می توانند ویزای خود را به وسیله این پایانه ها دریافت کنند.

منبع: همگردی

به "آشنایی با مراحل و نحوه اخذ ویزای نخجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مراحل و نحوه اخذ ویزای نخجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید