آزمون دکتری 1401 به تعویق می افتد؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تهران (پانا) - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور دکتری 1401 از درنظر گرفتن محیط ایزوله در حوزه ها برای داوطلبان کرونایی اطلاع داد.

آزمون دکتری 1401 به تعویق می افتد؟

به گزارش ایلنا، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که آیا در پی شیوع امیکرون در کشور احتمال تعویق آزمون دکتری 1401 وجود دارد؟ گفت: فرآیند آزمون دکتری متمرکز سال 1401 آغاز شده و اقدامات مربوط به حوزه بندی، چاپ سوالات و دفترچه ها اجرا شده و قرنطینه سوالات هم صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان چاپ و قرنطینه بودن سوالات آزمون دکتری گفت: بخش عمده ای از فرآیند آزمون آغاز شده و رشته های مختلف زیادی در این مقطع وجود دارد که مطابق با رشته ها تعداد زیادی سوال باید طرح می شده که از ماه ها قبل این رخ داده و اکنون سوالات در چاپخانه و قرنطینه در حال چاپ و آماده سازی هستند، سپس در زمان مقرر به حوزه ها ارسال شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اندازه داوطلبان کنکور دکتری 1401 شرح داد: در این آزمون حدودا 186 هزار داوطلب داریم که 81 هزار نفر آن ها خانم و 105 نفر از آن ها آقا هستند. این داوطلبان با حفظ تمام پروتکل ها بین 96 شهر تقسیم بندی خواهند شد. به طور میانه ما در هر شهری 1900 تا 2000 نفر بیشتر داوطلب نداریم.

پورعباس اعلام کرد: این 96 شهر 189 حوزه اصلی 597 حوزه فرعی دارند. بعلاوه دارای 5 هزار 905 سالن و کلاس بزرگ و متفاوت هستند. به طور طبیعی جمعیت هر کلاسی 70 تا 100 نفر جمعیت می پذیرند، اما اکنون به طور میانه حضور 30 نفر را در کلاس های درس پیش بینی می کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: لذا تمام پروتکل ها و فواصل اجتماعی میان داوطلبان، ضدعفونی فضا و… در محل برگزاری آزمون ها رعایت خواهد شد و انشالله هیچ گونه خدشه ای به آزمون دکتری 1401 وارد نمی گردد و سر موقع برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همچون سابق برنامه خوداظهاری داوطلبان با توجه به پیک ششم و جدا شدن مراکز افراد مبتلا از افراد سالم در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟ گفت: داوطلبان در بدو ورود کنترل خواهند شد و اگر کسی علائمی داشته باشد به محل های اختصاصی که در تمام حوزه ها پیش بینی کردیم می رود.

پورعباس در این خصوص شرح داد: همه داوطلبان به محض ورود پایش می شوند و اگر کوچکترین علائمی از سرماخوردگی در افراد دیده گردد در محل های ایزوله نگهداری می شوند و فضاهایی بر این امر در هر حوزه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که یعنی مانند سابق فضای بیمارستانی برای داوطلبان کرونایی در نظر گرفته نشده است؟ گفت: آمار بیمارستانی امیکرون خیلی بالا نیست و طبیعی است که بیشتر افراد در خانه استراحت نموده و درمان می شوند. لذا پیشنهاد ما این است که در آزمون دکتری 1401 در همه حوزه ها این موضوع مدیریت گردد. از این رو امکانات ویژه ای را سازماندهی نموده اند که داوطلبان مبتلا در همان محل های ایزوله شده آزمون خواهند داد و دیگر حوزه بیماستانی برای کنکور 1401 نداریم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آزمون دکتری 1401 به تعویق می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون دکتری 1401 به تعویق می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید