کانسپت Scenic Vision؛ بیانگر دیدگاه متفاوت رنو

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، مدل Scenic به علت قرارگیری در سگمنت MPV یا مینی ون ها، همیشه به عنوان یکی از محصولات متفاوت، محبوب و البته کاربردی رنو در اروپا شناخته شده است. حال با معرفی کانسپت Scenic Vision، احتمالا دیگر شاهد فراوری و عرضه این مدل در سگمنت مینی ون ها نخواهیم بود و باید منتظر حضور سینیک در بخش پرطرفدار کراس اوورها، به خصوص کراس اوورهای الکتریکی باشیم زیرا در کانسپت نو شما با ترکیبی از یک ام پی وی و کراس روبه رو هستید. رنو با معرفی مدل مفهومی Scenic Vision، در حال ثبت فصل نوی در تاریخ خود است و منظره آینده خود را که مسیری برای حرکت پایدارتر، ایمن تر و فراگیرتر است را به نمایش می گذارد .

کانسپت Scenic Vision؛ بیانگر دیدگاه متفاوت رنو

مدل مفهومی Scenic، بر پایه پلتفرمی کاملا تازه طراحی شده که البته ساختاری شبیه و نزدیک به پلتفرم مگان E-Tech دارد، با این حال Scenic Vision با طول 4490, عرض 1900، ارتفاع 1590 و فاصله بین دو محور 2835 میلی متر، به ترتیب به اندازه 291 میلی متر در طول و 150 میلی متر فاصله محوری بیشتری در مقایسه با Megan E-Tech داشته و به همین علت، با وزن 1700 کیلوگرم، سنگین تر از مگان نیز هست. حال اگر از اعداد و ارقام و مختصات کلی بگذریم، به استایل ظاهری Scenic Vision می رسیم و به عبارتی می توان گفت، تازهترین زبان طراحی رنو در این کانسپت تکامل و تبلور یافته که با بدنه ای بسیار زیبا، ساده و خطوط شخصیتی قوی و جزییاتی مدرن و آینده نگرانه ترکیب شده است.

قبلی 1 از 4 بعدی

پیکره کلی بدنه، به خصوص در زاویه نیمرخ، حالتی دو جعبه ای Two-box داشته که همین امر، شکاف بین خودروهای SUV و هاچ بک را پر نموده و از گذشته MPV سنیک نیز فاصله گرفته است. در نمای جلو، با سطوحی تمیز و به اصطلاح خوش تراش رو به رو هستیم که جریانی پویا از خطوط و سطوح را به نمایش می گذارد. چراغ های LED باریک جلو نیز، ظاهری مرموز و تهاجمی به Scenic Vision بخشیده که با الگوهای الماسی شکل اطراف جلوپنجره، جلوه بصری این نما را بیش از پیش مجذوب کننده و تماشایی نموده است.

تازهترین آگهی های خودرو رنو

نمای جانبی نیز به لطف استفاده از سطوح نامتعارف یا ساختارشکن بر روی درب ها و جزئیات مجذوب کننده و سایز اغراق آمیز رینگ های 21 اینچی، کاملا پویا و اسپرت است. با گذر از نمای جلو و جانبی، به قسمت عقب Scenic می رسیم که با استفاده از چراغ های LED بومرنگ مانند، لوگوی نورانی رنو و اسپویلر بزرگ عقب، از ظاهری برجسته تر برخوردار است. ژیل ویدال Gilles Vidal طراحی کانسپت Scenic Vision می گوید که این مدل از قابلیت فراوری نزدیک به 90 درصدی برخوردار است، هرچند که احتمال تکامل بعضی جزئیات استایل ظاهری آن را در نسخه فراوریی رد نکرد.

قبلی 1 از 3 بعدی

با ورود به داخل کابین با فضا و معماری رویایی روبه رو می شویم که بیش از 70 درصد متریال مورد استفاده در آن را مواد بازیافتی تشکیل داده که از جمله آن می توان به پلی استر کربن و پلاستیک بازیافتی اشاره نمود. از دیگر ویژگی های مجذوب کننده داخل کابین نیز می توان به صفحه نمایش عریض که به وسیله یک دوربین خارجی، تصاویر زنده محیط را به نمایش گذاشته و میدان دید راننده را تا اندازه 24درصد افزایش می دهد، سیستم تشخیص چهره با قابلیت باز کردن اتوماتیک درها و حسگرهای مختلف که حالت های مختلف راننده را برای رانندگی ایمن تر آنالیز و رصد می نماید اشاره نمود.

سنیک ویژن، علاوه بر برخورداری از استایل ظاهری و فضای داخلی متفاوت و مجذوب کننده، از پیشرانه ای تقریبا غیرمعمول نیز بهره می گیرد که علت آن، استفاده از قوای محرکه پلاگین هایبرید هیدروژن سلول سوختی است. این پیشرانه متشکل از یک موتور الکتریکی در محور جلو با قدرت 215 اسب بخار، یک سلول سوخت هیدروژنی افزایش دهنده برد با قدرت 21 اسب بخار و یک باتری 40 کیلووات ساعتی است.

این مجموعه هیبریدی علاوه بر کاهش وزن خودرو برد بیشتری را نیز ارائه می دهد که طبق ادعای رنو و با در نظر گرفتن سوخت هیدروژن، شعاع حرکتی سنیک ویژن تا 800 کیلومتر افزایش یابد. همانطور که اشاره شد، این مدل مفهومی پیش نمایشی از یک مدل فراوریی است که در سال 2024 و به عنوان نسل پنجم Scenic رونمایی خواهد شد که به احتمال زیاد این پیشرانه الکتریکی- هیدروژنی با یک پیشرانه الکتریکی معمولی جایگزین شده و عرضه گردد.

خرید و فروش و قیمت انواع رنو

تازهترین آگهی های خودرو رنو
منبع: دیوار

به "کانسپت Scenic Vision؛ بیانگر دیدگاه متفاوت رنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپت Scenic Vision؛ بیانگر دیدگاه متفاوت رنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید