همه چیز درباره مشخصات فنی، طراحی و قیمت سایپا اطلس

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، نارنجی پوشان هنوز قیمت نهایی سایپا اطلس را اعلام نکرده اند. اما به نظر می رسد که این هاچ بک کراس نو در دو نسخه قدری بیشتر از کوییک دنده ای و اتوماتیک قیمت داشته باشد. در چنین شرایطی احتمالا اطلس در نسخه پایه حدود 200 میلیون تومان و در نسخه اتوماتیک حدود 300 میلیون تومان قیمت خواهد خورد.

همه چیز درباره مشخصات فنی، طراحی و قیمت سایپا اطلس

وبلاگ آمیتیس تک | نارنجی پوشان جاده مخصوص روز گذشته نخستین تصاویر رسمی سایپا اطلس را منتشر کردند. هاچ بک کراس تازهی که قرار است اردیبهشت ماه سال 1402 به تولید انبوه برسد و جایگزین برخی محصولات کم طرفدار این شرکت شود. اما مسئولان سایپا هنوز نگفته اند که اطلس جایگزین کدام خودرو های این شرکت خواهد شد.

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک ، براساس وعده مسئولان سایپا، اطلس در دو نسخه دستی و اتوماتیک وارد بازار می شود و تیپ های مختلفی از جمله G، S و ... خواهد داشت. در حال حاضر هم طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی نارنجی پوشان، این هاچ بک کراس کلاس B مراحل تصادف و عابر پیاده را پشت سر می گذارد و پس از آن وارد فاز اخذ مجوز می شود.

اطلس که در نگاه کلی نسخه فیس لیفت و به روزتر کوییک است، تغییرات محسوسی را در طراحی خارجی و داخلی به خود دیده است. از جمله این تغییرات می توان به جلو پنجره متفاوت، شکل چراغ های جلو و سپر تازه اشاره کرد که به عقیده برخی کارشناسان طراحان سایپا برای طراحی آن از محصول کا پلاس اکتیو کمپانی فورد بهره برده اند. طرح تازه جلو پنجره نیز ما را یاد جک A5 می اندازد.

در فضای داخلی هم ترکیب دو رنگ پوشش کابین، داشبورد جمع و جور و شکیل، دریچه های تهویه کرومی دایره ای، نمایشگر لمسی، پنل مرکزی تازه، رودری تازه و... نمای داخل را جوان پسند و مدرن جلوه می دهد.

قیمت سایپا اطلس چقدر است؟

نارنجی پوشان هنوز قیمت نهایی سایپا اطلس را اعلام نکرده اند. اما به نظر می رسد که این هاچ بک کراس تازه در دو نسخه قدری بیشتر از کوییک دنده ای و اتوماتیک قیمت داشته باشد. در چنین شرایطی احتمالا اطلس در نسخه پایه حدود 200 میلیون تومان و در نسخه اتوماتیک حدود 300 میلیون تومان قیمت خواهد خورد.

مشخصات فنی و امکانات اطلس

از قرار معلوم اطلس، هاچ بک کراس کلاس B تازه سایپا به یک موتور 1.5 لیتری 4 سلیندر 8 سوپاپ تجهیز شده است که تحت نام M15-GSI تولید می شود. پیشرانه ای که قدرتی معادل 92 اسب بخار با 137 نیوتن متر را در اختیار خودرو قرار می دهد. سایپا مدعی شده است که این پیشرانه به زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی، هدرز و… تجهیز شده است.

نسخه اتوماتیک اطلس نیز به یک جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی شش سرعته ساخت کمپانی پانچ بلژیک عرضه می شود. جعبه دنده ای که پیش تر هم در ساینا S اتوماتیک و کوییک پلاس اتوماتیک دیدیم.

در مورد امکانات این هاچ بک کراس تازه هم سایپا گفته است که اطلس با امکاناتی همچون سنسور فشار باد تایر، سنسور نور، سنسور باران، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، چراغ های FOLLOW ME، سانروف برقی دو حالته، شیشه ها و آینه های برقی مجهز به گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی 7 اینچی با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه، دوربین 360 درجه، استارت دکمه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور و… عرضه می شود.

تصاویر اطلس، هاچ بک کراس کلاس B تازه سایپا

منبع: فرادید

به "همه چیز درباره مشخصات فنی، طراحی و قیمت سایپا اطلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مشخصات فنی، طراحی و قیمت سایپا اطلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید