فرود خطرناک اف، 35 کره جنوبی و زمین گیرشدن جت های نسل پنجم این کشور

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بروز نقص فنی در سیستم اَویونیک یک جنگنده اف-35 نیروی هوایی کره جنوبی منجر به فرود اضطراری این جنگنده و زمین گیر شدن ناوگان این نوع جت نیروی هوایی کره جنوبی شد.

فرود خطرناک اف، 35 کره جنوبی و زمین گیرشدن جت های نسل پنجم این کشور

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آمیتیس تک، رسانه ها روز چهارشنبه از فرود اضطراری یک فروند جنگنده اف-35 نیروی هوایی کره جنوبی به علت نقص فنی خبر دادند.

به گزارش، وبگاه ارفورس مگزین در پی بروز نقص فنی در سیستم اویونیک(الکترونیک هوانوردی) این جنگنده گرانقیمت ساخت آمریکا، خلبان نیروی هوایی کره جنوبی مجبور به فرود شد. مقامات نیروی هوایی کره جنوبی گفتند که این حادثه ناشی از مسائل سیستم اویونیک بود که باعث خرابی ارابه فرود و منجر به فرود خلبان با شکم باند فرودگاه شد. شرایط جسمانی این خلبان سالم گزارش شده است.

مقامات کره جنوبی افزودند که قبل از فرود، یک خودروی آتش نشانی فوم مخصوصی را روی باند فرودگاه مستقر کرد که از آسیب جدی به بدنه جت جلوگیری کرد. هنوز میزان کامل خسارت گزارش نشده است.

این فرود اضطراری حوالی ساعت 13 روز سه شنبه به وقت محلی در یک پایگاه کره جنوبی در سئوسان در 70 کیلومتری پایگاه هوایی اوسان صورت گرفت. از زمانی که ایالات متحده شروع به فروش جنگنده نسل پنجم به کشورهای دیگر کرد، این اولین نوع از فرود با شکم از سوی جنگنده اف-35 در جهان است.

گزارش ها حاکی از آن است که مقامات نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرده اند که پروازهای تمام جنگنده های اف-35 این کشور به حالت تعلیق درآمده و تحقیقات در زمینه علت دقیق این سانحه در حال بررسی است.

این در حالی است که خدمه نیروی هوایی ژاپن نیز دستکم 7 فرود اضطراری را با اف-35 داشتند. همچنین در آوریل 2019 یک سانحه هوایی شبانه در اقیانوس رخ داد که طی آن یک خلبان ژاپنی کشته شد.اخیراً، یک جنگنده اف-35 انگلیس درست پس از برخاستن از یک ناو هواپیمابر در نوامبر 2021 در دریای مدیترانه سقوط کرد.

خلبانان نیروی هوایی ایالات متحده نیز با مسائلی برخورد کرده اند. در ماه مه 2020، یک خلبان در پایگاه هوایی اگلین، در فلوریدا، هنگام فرود به علت سرعت بیش از حد و همچنین مسائل در نمایشگر نصب شده روی کلاه ایمنی، سیستم اکسیژن و آموزش ناکارآمد شبیه ساز سقوط کرد. یک ماه بعد، یک فروند دیگر از جنگنده اف-35 در پایگاه هوایی هیل در یوتا سقوط کرد.

علاوه بر کره جنوبی و ژاپن، استرالیا نیز از اف-35 ای در اقیانوس آرام هند استفاده می کند و سنگاپور نیز قرار است اف-35 بی را از سال 2026 دریافت کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرود خطرناک اف، 35 کره جنوبی و زمین گیرشدن جت های نسل پنجم این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرود خطرناک اف، 35 کره جنوبی و زمین گیرشدن جت های نسل پنجم این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید