دو صفحه نمایش با یک سرفیس؛ مایکروسافت سنت شکنی می نماید؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، پس از بار ها کوشش ناموق و چشم انتظاری هواداران، امکان اجرای نسخه ویندوز 10 X روی اولین نسل سرفیس Duo مایکروسافت فراهم شده است.

دو صفحه نمایش با یک سرفیس؛ مایکروسافت سنت شکنی می نماید؟

به گزارش خبرآنلاین، گوستاو مونس نسخه نو این پروژه را اواخر هفته گذشته منتشر کرد و علاوه براین نسخه نمایشی کوتاهی از آن را در حالت عملیاتی به اشتراک گذاشت.

به روزرسانی نو DuoWOA با شناسه نسخه V 0 ارائه شده است که نشان از عدم پایداری آن دارد. به عنوان مثال عملکرد دو صفحه نمایش سرفیس Duo با این سیستم عامل همچنان دردسترس نیست. البته مونس می گوید نسخه V 1 با ویژگی مذکور ارائه خواهد شد و از همه قابلیت های صفحه دوگانه پشتیبانی خواهد نمود. لازم به ذکر است پشتیبانی از تماس های تلفنی در این آپدیت وجود ندارد.

اگر نام سرفیس نئو را نشنیده اید، باید گفت که این سرفیس یک تبلت دو صفحه ای است که مایکروسافت در اواخر سال 2019 معرفی کرد، اما هرگز عرضه نشد. قرار بود با ویندوز 10 ایکس عرضه گردد، یک تجربه نرم افزاری که هرگز به طور رسمی برای عموم منتشر نشد. قرار بود ویندوز 10 ایکس یک تجربه بسیار سبک وزن باشد که ویندوز را با حذف پشتیبانی از برنامه های Win 32، در میان چند تغییر دیگر، بروزرسانی کند.

بعضی از تغییرات در نهایت به ویندوز 11 راه یافتند، از جمله طراحی مجدد منوی استارت، اما در بیشتر موارد، ویندوز 10 ایکس و سرفیس نئو کاملاً با هم مرتبط بودند و هر دو به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

با این حال، Surface Duo در کنار نئو معرفی گردید و در واقع وارد بازار شد. این یک گوشی مجهز به اندروید است، اگرچه مایکروسافت در بعضی از تغییرات نرم افزاری آن را ایجاد کرد تا کمی شبیه به یک گوشی مایکروسافت باشد. کوشش برای پورت ویندوز به دستگاه کاملاً نو نیست، اما تجربه سبکی مانند ویندوز 10 X برای این نوع سخت افزار کاملاً منطقی است و از آنجایی که این گوشی نیز یک گوشی دو صفحه نمایش است، اساساً آن را به یک سرفیس نئو مینیاتوری تبدیل می نماید.

نصب ویندوز 10 X روی سرفیس Duo چندان ساده نیست و بنابراین استفاده از آن به افراد تازه کار توصیه نمی گردد. شما می توانید با دنبال کردن راهنمای پروژه نسبت به نصب آن اقدام کنید، اما باید به خاطر داشته باشید که عدم رعایت صحیح دستورالعمل ها می تواند باعث وارد آمدن آسیب به دستگاه شما گردد. از طرف دیگر این سیستم عامل هنوز برای نسل دوم سرفیس Duo منتشر نشده است.

پس از انتشار نسخه پایدار و کاربری ویندوز 10 X برای سرفیس Duo می توان از این دستگاه مثل سرفیس نئو استفاده کرد؛ محصولی که قابلیت اجرای برنامه های یونیورسال را روی صفحه نمایش دوگانه ارائه می داد. این ویژگی بسیار مجذوب کننده است می تواند جان تازه ای به نسل اول سرفیس Duo بدمد.

منبع: فرارو

به "دو صفحه نمایش با یک سرفیس؛ مایکروسافت سنت شکنی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو صفحه نمایش با یک سرفیس؛ مایکروسافت سنت شکنی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید