علت انتخاب والیبال نشسته ایران به عنوان نامزد برترین تیم سال2021

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) با در نظر گرفتن نتایج و دستاورد تیم ها، ورزشکاران، مربیان و مدیران شرکت کننده در بازی های پارالمپیک توکیو که مهمترین رویداد این کمیته در سال 2021 بود، نامزد برترین های این سال میلادی را معرفی نموده است.

علت انتخاب والیبال نشسته ایران به عنوان نامزد برترین تیم سال2021

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان تنها نام ایرانی است که در میان نامزدهای بهترین های IPC قرار گرفته است. این تیم برای کسب عنوان بهترین تیم سال 2021 تیم های راگبی با ویلچر انگلستان و والیبال نشسته بانوان آمریکا را به عنوان رقیبت در کنار خود می بیند.

والیبال نشسته ایران در حالی نامزد بهترین تیم امسال میلادی شده است که در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک برای هفتمین بار به عنوان قهرمانی دست یافت. این عنوان در شرایطی حاصل شد که تا قبل از آن، تیم ملی والیبال نشسته از هشت دوره حضور در بازی های پارالمپیک علاوه بر کسب 6 عنوان قهرمانی صاحب دو عنوان نایب قهرمانی هم شده بود.

هادی رضایی که راهنمایی تیم ملی والیبال نشسته ایران را در بازی های توکیو را بر عهده داشت تاکید دارد که این ثبات قهرمانی در کنار عوامل دیگر بی تاثیر در انتخاب IPC نبوده است.

این مربی در تبادل نظر با وبلاگ آمیتیس تک گفت: قطعا ثبات قهرمانی اصلی ترین علت کمیته بین المللی پارالمپیک در انتخاب تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان نامزد بهترین تیم سال بوده است اما بازی های خوبی که این تیم در توکیو داشت هم بی تاثیر در این انتخاب نبوده است.

وی ادامه داد: والیبال نشسته ایران تیمی منسجم در توکیو بود که در طول 5 ملاقات فقط یک گیم از دست داد و در نهایت هم قهرمان شد. دیگر اینکه این تیم به طور عادی قهرمان نشد، قهرمانی والیبال نشسته در مسیری با ملاقاتهای زیبا به دست آمد که نتیحه تکنیک، سرعت، قدرت، انسجام و تاکتیک حرفه ای و پارالمپیکی بود.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نشسته اشاره ای که به تدارکات این تیم پیش از اعزام به توکیو داشت و اعلام نمود: قطعا برای انتخاب یک تیم به عنوان بهترین یا نامزد بهترین همه عوامل در نظر گرفته می گردد. تدارکات می تواند یکی از آنها باشد. تیم ملی والیبال نشسته ایران از این حیث هم کارآیی خوبی داشت به خصوص که تیمی را به عنوان حریف تمرینی وارد تهران کرد که رقیبت خودش در فینال پارالمپیک شد و این یعنی تصمیم آگاهانه در انتخاب حریف تدارکاتی.

رضایی بعلاوه اشاره ای به رنکینگ اخیر والیبال نشسته دنیا داشت و گفت: طبق این رنکینگ، والیبال نشسته ایران با اختلاف 60 امتیازی در رده نخست دنیا و بالاتر از بوسنی، روسیه و برزیل قرار گرفته است. والیبال نشسته ایران بهترین دنیا است و انتخابش هم به عنوان نامزد بهترین تیم سال میلادی به حق بوده است.

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، نتیجه انتخاب بهترین های امسال میلادی در کمیته بین المللی پارالمپیک در مراسم آنلاینی که 25 آذرماه از سوی این کمیته برگزار خواهد شد، معین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "علت انتخاب والیبال نشسته ایران به عنوان نامزد برترین تیم سال2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت انتخاب والیبال نشسته ایران به عنوان نامزد برترین تیم سال2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید