برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، کانادا دیروز هجدهم نوامبر جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را برگزار کرد؛ مجموعا 5000 دعوتنامه نصیب متقاضیانی شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 472 امتیاز داشته اند. لازم به ذکر است متقاضیان فرانسه زبان در این پذیرش امتیاز بیشتری گرفته اند. چرا که همانگونه که در خبرهای قبلی به اطلاع رسید، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اخیرا بیان کرد که متقاضیان فرانسه زبان از این پس برای مهارت های زبان فرانسه 25 امتیاز می گیرند و متقاضیان دوزبانه (مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسه) تا 50 امتیاز نصیبشان می گردد. بدین ترتیب تعداد دعوتنامه های صادره طی امسال به 92,350 رسید.

برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کانادا در اواخر ماه اکتوبر از برنامه سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آینده میلادی تا 2023 کانادا سالانه 400 هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از 100 هزار نفر از این مهاجران نو به وسیله برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته اسکیلدورکر فدرال به کانادا می آیند.

لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می نمایند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های نو را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می نماید.

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می گردد تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده شده است: 27 اکتوبر 2020 راس ساعت 06:18:11 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی 472 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار نموده اند در این دور از صدور دعوتنامه ها پیروز به دریافت دعوتنامه شده اند.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه های فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

تانیا 34 ساله است و لیسانس دارد؛ او شش سال به عنوان حسابدار مشغول به کار بوده است. تانیا با شرکت در آزمون آیلتس توانست در مهارت شنیداری 7.5 و در سایر مهارت ها 6.5 کسب کند. تانیا فاقد تجربه کانادایی است. او اخیرا وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده و 333 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی کسب کرد. ماه گذشته هم از طرف ساسکاچوان انتخاب شد و با کسب 600 امتیاز اضافی با داشتن 933 امتیاز در پذیرش نو اکسپرس انتری دعوتنامه دریافت کرد.

سمیرا 28 ساله و مجرد است. تخصص او تحلیل سرمایه گذاری است. او در ایران فوق لیسانس گرفته است و همانجا سه سال و در کانادا دو سال کار نموده است. سطح زبان انگلیسی سمیرا در مهارت های خواندن و نوشتن CLB 7 و مکالمه و شنیدن CLB 8 بوده است. سمیرا با داشتن 478 امتیاز واجد دریافت دعوتنامه در پذیرش دیروز بوده است.

منبع: ویزا موندیال

به "برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید