از لباس سیمبیوتی تا کریون شکارچی؛ 9 نکته مهم در خصوص تریلر گیم پلی اسپایدرمن 2

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) خاتمه پس از مدت ها انتظار از اولین تریلر گیم پلی بازی اسپایدرمن 2 در مراسم PlayStation Showcase اخیر رونمایی کرد. در این تریلر طولانی 12 دقیقه ای، شاهد چندین تغییر نو در گیم پلی این بازی نسبت به نسخه قبل و بعلاوه بعضی جزئیات مهم داستانی نو هستیم. حال طی این مقاله به تمام جزئیات مهم و نو این تریلر خواهیم پرداخت.

از لباس سیمبیوتی تا کریون شکارچی؛ 9 نکته مهم در خصوص تریلر گیم پلی اسپایدرمن 2

9. لباس سیمبیوت

از همان شروع تریلر، بلافاصله تعیین می گردد که پیتر پارکر لباس سیمبیوتی به تن نموده است. فارغ از قدرت های این لباس، این پیچش در وقایع داستان سؤالات جالبی را به خصوص با در نظر گرفتن انتها اولین بازی مطرح می نماید. پس از انتها بازی نخست سری، تعیین شد که هری آزبورن (Harry Osborn)، برترین دوست پیتر پارکر، بیمار است و با سیمبیوت ونوم ترکیب شده است. او آخرین بار با سیمبیوت پوشیده شده و در یک مخزن سبز رنگ شناور بود. در این میان پدرش، نورمن آزبورن با نام مستعار گرین گابلین، قول می داد که راهی برای درمان او بیابد.

طبیعتا این نشان می دهد که کسی که در قالب ونوم با پیتر پارکر و مایلز مورالس در اولین تریلر اسپایدرمن 2 روبرو می گردد هری آزبورن بوده و خبری از ادی براک نیست. از طرفی ظاهرا پیتر سیمبیوت را از هری می گیرد. به همین علت است که زندگی هری در تریلر در خطر است و پیتر و مایلز باید دکتر کانرز یا همان لیزارد را به نوعی رهایی دهند تا آزبورن ضعیف شده را نجات دهند.

8. قدرت های نو

لباس سیمبیوتی پیتر به این معنی است که او قدرت های نوی بدست خواهد آورد که در تریلر نو بازی شاهد تعدادی از آن ها بودیم. مرد عنکبوتی در حالی که با افراد کریون شکارچی (Kraven the Hunter) روبرو می گردد، می تواند با استفاده از سیمبیوت ونوک، دامنه ضربات خود را افزایش دهد و دشمنان را به دیوارها بکوبد. او بعلاوه می تواند از سیمبیوت برای ایجاد بازوچه های متعدد برای ضربه زدن به دشمنان استفاده کند. از طرفی به نظر می رسد که از این اندام ها می توان برای محافظت از پیتر در برابر حملات دشمن استفاده کرد. در آخر، او می تواند از بازوهای نو خود برای گرفتن چندین دشمن به طور همزمان استفاده کند و آن ها را به زمین بکوبد و در واقع گروه هایی از دشمنان را در یک لحظه از بین ببرد.

7. کریون شکارچی

داستان پس زمینه کریون در تریلر نو فاش می گردد و ظاهرا تفاوت چندانی با داستان اصلی او در کمیک ها ندارد. این نسخه از کریون که یک شکارچی وحشی ثروتمند است، به نظر می رسد که افرادی را برای سرگرمی شکار می نماید. با این حال با نارضایتی از طعمه های موجود، افرادش به کریون پیشنهاد می نمایند که به منهتن نیویورک برود؛ جایی که می تواند نه تنها مرد عنکبوتی، بلکه چندین ابرانسان را شکار کند.

6. اهداف کریون

وقتی صحبت از طعمه های موجود در شهر نیویورک می گردد، به نظر می رسد که مرد عنکبوتی تنها کسی نیست که کریون در پی شکار او است. وقتی فهرستی از اهداف احتمالی در منهتن وسط افراد کریون نشان داده می گردد، شاهد گربه سیاه (Black Cat)، پرولر (Prowler)، تومستون (Tombstone)، تسک مستر (Taskmaster)، یوری واتانابه (Wraith) و مایلز مورالس هستیم. البته در ادامه در تریلر نشان داده می گردد که کریون در حال شکار کرت کانرز با نام مستعار مارمولک یا لیزارد است. در واقع به جای اینکه صرفا مرد عنکبوتی را شکار کند، به نظر می رسد که کریون در حال شکار هر موجود ماوراطبیعی است.

5. تمرکز بر پیتر یا مایلز؟

آیا پیتر پارکر مانند نسخه قبل ستاره بازی خواهد بود یا اسپایدرمن 2 ماجراجویی مایلز مورالس را از سر می گیرد؟ پاسخ هر دو است. اینسامنیاک گیمز تایید نموده که در حالی که هیچ بخش کوآپی وجود نخواهد داشت، بازیکنان می توانند در طول بخش های خاصی از بازی بین پیتر پارکر و مایلز مورالس سوییچ نمایند. در بخشی در تریلر، پیتر پارکر متوجه می گردد که برای یاری به لیزارد برای فرار از مردان کریون خیلی دور است، اما مایلز اینطور نیست و اینجاست که بازیکنان می توانند قبل از رسیدن پیتر به مهلکه در قالب مایلز قرار گیرند. این بعلاوه بعضی از احتمالات داستانی جالب را ایجاد می نماید.

4. قابلیت های نو مایلز

وقتی صحبت از همکاری با مایلز مورالس می گردد، ظاهرا او مطابق انتظار توانایی های نوی را در نسخه دوم بدست خواهد آورد. همراه با یک لباس ارتقا یافته با بال هایی که به او اجازه می دهد در نیویورک بهتر از قبل بچرخد که البته پیتر نیز از این ویژگی بهره مند است، به نظر می رسد که او با Venom Blast خود بر بعضی توانایی های نو تسلط یافته است. یکی از قابلیت ها به طرز مشکوکی شبیه حرکت Kamehameha گوکو از Dragon Ball است. از طرفی هنگامی که مایلز در انباری در تریلر قرار می گیرد، توانایی های مخفی کاری نوی را نیز به نمایش می گذارد، از جمله اینکه می تواند با تار خود به نوعی طناب های محکمی را در جهات مختلف ایجاد کند و از آن ها برای رسیدن به موقعیت مناسب برای کنار زدن دشمنان استفاده کند.

3. نیویورک

لازم به ذکر است که در این نسخه، شهر نیویورک این بار کمی بزرگتر از قبل خواهد شد زیرا محله کوئینز (Queens) به عنوان یکی از منطقه ها نوی که در بازی قابل کاوش است، به آن اضافه می گردد. در گذشته، فقط منهتن در دسترس بود، اما اینسامنیاک گیمز بعلاوه چندین منطقه نو از جمله بروکلین (Brooklyn) در آن سوی رودخانه است را به نمایش می گذارد. اینکه که دنیا بازی در نهایت چقدر وسعت خواهد داشت، فعلا تعیین نیست.

2. چه اتفاقی برای هری آزبورن افتاده است؟

پیتر در طول تریلر می گوید که لیزارد تنها کسی است که می تواند هری آزبورن را نجات دهد. همانطور که می دانیم، هری در شرایط خوبی نیست و آخرین بار در مخزنی پوشیده در سیمبیوت دیده شده است. اما با ترکیب سیمبیوت ونوم با پیتر پارکر، چه اتفاقی برای هری آزبورن افتاده است؟ به نظر می رسد که این موضوع مربوط به خط داستانی اصلی بازی است که احتمالا ونوم، پیتر پارکر، مایلز مورالس را به هم متصل می نماید.

1. یک نبرد احتمالی؟

در انتها تریلر، مایلز و برترین دوستش گنکی (Ganke) به وضوح نگران پیتر هستند زیرا او به لطف لباس سیمبیوتی بیشتر از قبل خشن و بی پروا عمل می نماید. اکنون که تایید شده می توانید در قالب هر دو شخصیت در اسپایدرمن 2 قرار گیرید، این شانس وجود دارد که بازیکنان در نقش مایلز سعی نمایند تا پیتر را از فرو رفتن بیشتر در تاریکی باز دارند. بدون شک مبارزه بین این دو به سناریوهای جذابی می انجامد که هر طرفداری را به وجد خواهد آورد.

بازی اسپایدرمن 2 در پاییز سال 2023 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "از لباس سیمبیوتی تا کریون شکارچی؛ 9 نکته مهم در خصوص تریلر گیم پلی اسپایدرمن 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از لباس سیمبیوتی تا کریون شکارچی؛ 9 نکته مهم در خصوص تریلر گیم پلی اسپایدرمن 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید