می خواهید جوان بمانید، این توصیه را جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، پیش از این پژوهش های متعددی نشان داده بود که نوشیدن آب دارای مزایای زیادی است ولی نتایج یک مطالعه 25 ساله نشان می دهد که مصرف اندازه مناسب آب ممکن است حتی سودمندتر از آنچه قبلا تصور می شد بوده و با پتانسیل کند کردن روند پیری همراه باشد.

می خواهید جوان بمانید، این توصیه را جدی بگیرید

سیناپرس نوشت: پیش از این پژوهش های متعددی نشان داده بود که نوشیدن آب دارای مزایای زیادی است ولی نتایج یک مطالعه 25 ساله نشان می دهد که مصرف مقدار مناسب آب ممکن است حتی سودمندتر از آنچه قبلا تصور می شد بوده و با پتانسیل کند کردن روند پیری همراه باشد.

نتایج مطالعه ای که روز گذشته به وسیله مؤسسه ملی بهداشت و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده منتشر شد، نشان می دهد که هیدراتاسیون ضعیف می تواند خطر بروز بیماری های مزمن و مرگ زودرس را افزایش دهد.

می خواهید جوان بمانید، این توصیه را جدی بگیرید

طی این مطالعه، مجموعه گسترده داده ها از حدود 11 هزار فرد بزرگسال در طول 25 سال جمع آوری شد. داده های اولیه از ویزیت های پزشکی افراد 45 تا 60 ساله جمع آوری شده و سپس 25 سال بعد با ویزیت های بعدی آن ها تکمیل شد.

به گفته متخصصین، سطح هیدراتاسیون به وسیله سطوح سدیم سرم افراد به عنوان شاخصی از عادات نوشیدن آب آنها معین شد. غلظت بالای سدیم نشان دهنده عدم حفظ عادات ایده آل هیدراتاسیون یا نوشیدن مایعات سالم است.

در این گزارش آمده است: محدوده طبیعی سدیم سرم، که به عنوان بازه استاندارد تعریف شده و 95 درصد از جمعیت سالم مرجع در آن قرار می گیرند، بین 135 تا 146 میلی مول در لیتر است.

این مطالعه بعلاوه نشان داد که سطح سدیم سرم 142 میلی مول در لیتر یا بیشتر با 39 درصد بیشتر خطر ابتلا به بیماری مزمن مرتبط است. آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد سطوح بالای 144 میلی مول در لیتر با 21 درصد احتمال مرگ زودرس مرتبط است. علاوه بر این سطوح سدیم در کمتر از محدوده طبیعی نیز با افزایش احتمال بیماری و مرگ مرتبط است. متخصصان توصیه می نمایند ماندن در محدوده مناسب 138-142 میلی مول در لیتر خطر ابتلا به بیماری های مزمن و مرگ زودرس را کاهش می دهد.

این یافته ها به وضوح نشان می دهد از آنجایی که کاهش آب بدن رایج ترین علت افزایش غلظت سدیم است، حفظ مداوم مقدار آب مطلوب ممکن است روند پیری را کندتر کند.

منبع: فرارو

به "می خواهید جوان بمانید، این توصیه را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهید جوان بمانید، این توصیه را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید