سامسونگ از اولین مانیتور 4K 240Hz دنیا رونمایی کرد؛ اودیسی نئو G8

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سامسونگ دقایقی پیش و پیش از نمایشگاه CES 2022 از مانیتور فوق العاده مجذوب کننده و پرامکانات خود با نام اودیسی نئو G8 با قابلیت های فراوان رونمایی کرد.

سامسونگ از اولین مانیتور 4K 240Hz دنیا رونمایی کرد؛ اودیسی نئو G8

نمایشگاه CES 2022 قرار است از تاریخ 5 تا 7 ژانویه در لاس وگاس برگزار گردد (15 تا 17 دی). اما قبل از آن شاهد رونمایی از مانیتور مجذوب کنندهی از سوی سامسونگ بودیم که البته قرار است در نمایشگاه یادشده به صورت کامل به جزئیات آن پرداخته گردد. هرچند حالا هم از تمام اطلاعات مهم آن باخبر هستیم.

مانیتور قدرتمندی که سامسونگ از آن رونمایی کرد، اودیسی نئو G8 نام دارد. البته این تنها مانیتوری نیست که شرکت کره ای آن را رونمایی کرد بلکه شاهد رونمایی از دو مدل دیگر هم بودیم که شامل مانیتور هوشمند M8 (به انگلیسی: Smart Monitor M8) و S8 می شوند. البته قابلیت های این دو مانیتور به مقدار مدل اودیسی نیست.

مانیتور سامسونگ اودیسی نئو G8

می پردازیم به معرفی اولین مدل یعنی اودیسی نئو G8 که به نوعی باید آن را باکیفیت ترین مانیتور دنیا به حساب بیاوریم. این مانیتور پنلی به مقدار 32 اینچ دارد که وضوح تصویر در آن به 4K می رسد. این شاید قابلیت منحصربه فردی نباشد اما جالب است بدانید محصول نو شرکت کره ای در همین وضوح می تواند به رفرش ریت 240 هرتز دست پیدا کند که فوق العاده به نظر می رسد. همین قابلیت هم آن را به اولین مانیتور با این قابلیت در دنیا تبدیل نموده است. از دیگر قابلیت های این نمایشگر می توان به خمیدگی 1000R و پنلی از نوع مینی LED کوانتومی اشاره نمود.

سیستم مینی LED کوانتومی از واحد های نوری با مقدار 1/40 (یک چهلم) پنل های LED قدیمی استفاده می نماید. با فناوری های مجذوب کنندهی نظیر کوانتوم ماتریکس و کوانتوم HDR 2000 که در اودیسی نئو G8 به کار گرفته شده است، نمایشگر آن می تواند به مقدار روشنایی خیره کننده 2000 نیت (بیشینه روشنایی) در حالت نمایش محتوای HDR دست پیدا کند.

این مانیتور بعلاوه از دو پورت HDMI 2.1 و یک پورت دیسپلی پورت 1.4 بهره می برد که نوترین در نوع خود به حساب می آیند. از قابلیت +Auto Source Switch هم در این محصول پشتیبانی می گردد که آن را قادر می سازد تا به صورت اتوماتیک، محتوای محصولی را که اتصال آن با مانیتور برقرار است نمایش دهد. قابلیت CoreSync هم به منظور تطبیق نورهای RGB روی پنل پشتی مانیتور با آنچه روی نمایشگر به نمایش در می آید در نظر گرفته شده است که بیشتر جنبه تزئینی دارد تا اینکه یک قابلیت کاربردی باشد.

مانیتور سامسونگ Smart Monitor M8

می رسیم به دومین مانیاتور یعنی Smart Monitor M8 که مجذوب کننده ترین قابلیت آن بهره مندی از یک وب کم است که با اپلیکیشن از پیش نصب شده Google Duo هم سازگاری کاملی دارد. البته Google Duo آخرین اپلیکشن از پیش نصب شده در این مانیتور نیست و کاربران می توانند با خرید آن به سرویس های استریمینگ نیز دسترسی کامل داشته باشند.

این مانیتور از پنلی با مقدار 32 اینچ بهره می برد که وضوح تصویر در آن به UHD می رسد. بعلاوه یک ریموت کنترل بی سیم هم مشابه آنچه که به همراه تلویزیون های هوشمند سامسونگ عرضه می شوند، درون جعبه این مانیتور در دسترس قرار گرفته است تا بدین ترتیب با یکی از خاص ترین مانیتورهای دنیا تبدیل گردد.

مانیتور سامسونگ S8

در نهایت می رسیم به مدل سامسونگ S8 که بیشتر برای فراوریکنندگان محتوا طراحی شده است. مقدار پنل این مانیتور به 32 اینچ می رسد که البته یک مدل 27 اینچی از آن هم فراوری شده است. وضوح تصویر در این مانیتور هم به UHD می رسد و از قابلیت های مجذوب کننده آن هم می توان به استاندارد ضد بازتاب اشاره نمود که گواهی مربوط به آن از سوی آزمایشگاه Underwriters Laboratories دریافت شده است.

سامسونگ S8 از پوشش 98 درصدی گاموت رنگی DCI-P3 بهره می برد و از فناوری VESA DisplayHDR 600 هم در آن پشتیبانی می گردد. البته قابلیت آخر متأسفانه فقط در مدل 32 اینچی در دسترس است اما پوشش 98 درصدی گاموت رنگی DCI-P3 را در مدل 27 اینچی هم شاهد هستیم. نکات جالبی که در رابطه با این مدل وجود دارد بیشتر به پورت آن مربوط می گردد. برای مثال روی این مانیتور شاهد پورت LAN و پورت USB-C برای اتصال به لپ تاپ و ارسال سیگنال های صوتی و تصویری و بعلاوه ارسال توان 90 واتی از مانیتور به لپ تاپ هستیم.

هر سه این مانیتورها قرار است در نیمه نخست سال 2022 به فروش برسند اما رونمایی رسمی از آن ها در جریان رویداد CES 2022 انجام خواهد شد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر نظیر قیمت و تاریخ دقیق عرضه باید تا آغاز نمایشگاه که البته 3 روز هم تا آن موقع باقی نمانده منتظر بمانیم.

منبع: GSMAarena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از اولین مانیتور 4K 240Hz دنیا رونمایی کرد؛ اودیسی نئو G8" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از اولین مانیتور 4K 240Hz دنیا رونمایی کرد؛ اودیسی نئو G8"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید