رشد 41 درصدی تماس گردشگران با سامانه ملی سفر در نوروز

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، رشد 41 درصدی تماس گردشگران با سامانه ملی سفر در نوروز مشاهده شد.

رشد 41 درصدی تماس گردشگران با سامانه ملی سفر در نوروز

سامانه ملی سفر که از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان مرجع اصلی اطلاعات گردشگری و سفر کشور وظیفه اطلاع رسانی در موضوعات گردشگری و بعلاوه دریافت و پیگیری شکایات مردمی را بر عهده دارد، نوروز سال جاری نیز همانند سالهای گذشته در سه شیفت کاری به صورت شبانه روزی به برطرف نیازهای اطلاعاتی گردشگران و مسافران پرداخت.

در زمان اجرای طرح نوروزی سال جاری که از 16 اسفند 1401 شروع شد و تا 13 فروردین 1402 ادامه داشت، به 160 هزار و 220 تماس در حوزه های مختلف از جمله اطلاعات راهها، شرایط آب و هوا، معرفی جاذبه های گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، امداد خودرو و اماکن پذیرایی، مراکز درمانی و مراکز خدمات رفاهی پاسخ داده شد. این رقم در مقایسه با آمار ثبت شده در مدت زمان مشابه سال گذشته، 41 درصد افزایش تماسها را نشان می دهد.

سامانه 09629 به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به منظور یاری به تسهیل در سفرهای نوروزی و و ارائه مطلوب تر خدمات در سطح کشور، به گردشگران خارجی نیز به زبان انگلیسی خدمات اطلاعاتی را ارائه کرد.

براساس اطلاعات ثبت شده، بیشترین تماس های گرفته شده با سامانه ملی سفر به درخواست گردشگران در زمینه اطلاعات مربوط به اماکن اقامتی کشور با نزدیک به 42 هزار مورد، اطلاعات راهها و شرایط ترافیکی جاده های مواصلاتی کشور با حدود 39 هزار تماس و پس از آن، شرایط آب و هوای منطقه ها مختلف با 31 هزار و 161 مورد تماس اختصاص داشت.

بعلاوه، در این ایام به نظرات و شکایات مردمی که از مراکز گردشگری و اقامتی و ارائه دهندگان خدمات و کالا در کشور وجود داشت، رسیدگی و بعضی مخاطبان نیز به ثبت قدردانی تشکر از خاطره سازان سفر و قدردانی از ارائه خدمات گردشگری و اقامتی مطلوب اختصاص داشت. آمار شکایت ها با وجود افزایش 41 درصدی تماس ها، نسبت به سال گذشته 147 درصد کاهش را نشان می دهد.

امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در روزهای اجرای طرح ترافیکی نوروز 1402 که 23 اسفند 1401 تا 14 فروردین 1402 اجرا شد، 14 هزار و 780 خدمت امدادی را شامل مشاوره کارشناسی تلفنی، حمل خودرو، تعمیر وسائل نقلیه در محل، سرویس در منزل و...به امداد خواستار در سراسر کشور ارائه کرد.

بیشترین خدمت ارائه شده از سوی این گروه امدادی با 11 هزار و 406 مورد مربوط به سرویس های حمل خودرو بود و زمان امدادرسانی در تعطیلات نوروز سال جاری به منظور فراهم آوردن رفاه حال بیش از پیش مسافران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته 2 دقیقه کاهش یافت.

تهران، سمنان، اردبیل، گیلان، فارس، زنجان، قزوین، خراسان رضوی و خوزستان استانهایی بودند که بیشترین سرویس های امدادی را دریافت کردند.

امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با شماره های 09629، 6423 و 1423 در سراسر کشور به صورت شبانه روزی در تمامی ایام سال آماده دریافت پیغام امداد خواستار و اعزام گروههای امدادی است.

منبع: همگردی

به "رشد 41 درصدی تماس گردشگران با سامانه ملی سفر در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 41 درصدی تماس گردشگران با سامانه ملی سفر در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید