داروی ضدکرونای ریجنرون تائید شد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، داروی شرکت ریجنرون که چند هفته پیش برای درمان بیماری کووید 19 مقام های بلندپایه آمریکا نیز به کار برده شد، از سازمان غذا و داروی این کشور مجوز اضطراری کاربرد دریافت کرد.

داروی ضدکرونای ریجنرون تائید شد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک از ایرنا، پیش بینی میشود میزان عرضه این دارو که به سامانه مصونیت و دفاعی بدن در از بین بردن ویروس کرونا کمک می کند، با توجه به فرآیند بیولوژیکی تولید آن، کمتر از میزان تقاضا باشد و دسترسی آسان بیماران به آن امکان پذیر نشود.

این محصول شرکت داروسازی ریجنرون آمریکا، به گونه ای طراحی شده است که از بیماری سخت افراد آلوده به این ویروس، پیشگیری می کند. این دارو در پی ورود به بدن، بدون انتظار کشیدن برای واکنش سامانه مصونیت محافظت کننده، عملکرد سامانه های طبیعی دفاعی بدن را همانندسازی و اقدام می کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده پیش از این در همین ماه(نوانبر)، داروی ساخت شرکت الی لیلی را تائید کرد و این دومین دارو از این گونه است که کاربرد آن برای درمان بیماری کووید 19 تائید می شود.

داروی دیجنرون ترکیبی از 2 پادتن است و سازمان غذا و داروی آمریکا در تائیدیه خود اعلام کرده است که این ترکیب شاید در درمان بزرگسالان و بچه ها 12 ساله به بالای دچار بیماری های خفیف تا میانه کووید 19، موثر واقع شود و هدف اصلی آن افراد در معرض خطر زیاد دچار شدن به بیماری شدید است. پزشکان امیدوارند که این دارو از بستری شدن چنین بیمارانی در بیمارستان ها جلوگیری کند.

اما داروی ریجنرون مانند داروی لیلی، محصولی زیستی با فرآیند ساخت پیچیده و زمان بر است و بنابراین در عرضه آن کمبود وجود خواهد داشت. چنین کمبودهایی به همراه دشواری های تزریق داخل وریدی این دارو، نگرانی های در باره امکان دسترسی افراد بسیار نیازمند به آن ایجاد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا که در پی مثبت شدن تست کرونایش و پدیدار شدن نشانه های بیماری کووید 19 در دوم اکتبر، این دارو را به صورت تزریقی دریافت کرده بود، پس از بیرون شدن از بیمارستان، در پیام های توئیتری و تصاویر ویدیویی، به نادرستی ریجنرون را درمان این بیماری معرفی و سازمان غذا و دارو را برای تائید فوری آن زیر فشار قرار داد.

پادتن های مونوکلونال که در آزمایشگاه ها ترکیب می شوند، پروتئین هایی هستند که توانایی سامانه ایمنی و مصونیت بدن را برای حمله به ویروس ها، همانندسازی می کنند.

داروی ریجنرون در سلول های به دست آمده از همستر (موش) های دارای ژن های تغییر یافته و دستکاری شده در آزمایشگاه، ساخته می شود.

از میان 11 نمونه اولیه واکسن احتمالی کووید 19، چهار مورد آن متعلق به شرکت های چینی سینوفارم (Sinopharm)، سینوواک (Sinovac) و کانسینو (CanSino)، یک مورد واکسن روسی اسپوتنیک وی (Sputnik)، سه نمونه آمریکایی جانسِن (Janssen)، مدرنا (Moderna) و نوواواکس (Novavax)، یک مورد آلمانی - آمریکایی فایزر و بیون تک (BioNtech & Pfizer)، نمونه انگلیسی آسترازنکا (AstraZeneca) و یک مورد واکسن متعلق به هند است. بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت تا کنون بیش از 200 نامزد واکسن احتمالی کرونا در جهان ثبت شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "داروی ضدکرونای ریجنرون تائید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی ضدکرونای ریجنرون تائید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید