نظامیان روسیه فعالیت ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر گرفتند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، وزارت دفاع روسیه با اشاره به افزایش پرواز هواپیماهای شناسایی ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور اظهار داشت که نیروها و تجهیزات نظامی روسیه فعالیت ناوشکن آمریکایی که دیروز وارد آب های دریای سیاه شده را تحت کنترل قرار داده اند.

نظامیان روسیه فعالیت ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر گرفتند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آمیتیس تک به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام نمود که نیروها و تجهیزات نظامی ناوگان دریای سیاه این کشور نظارت بر کلیه فعالیت های ناوشکن موشک انداز Arleigh Burke متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده که روز پنج شنبه وارد آب های دریای سیاه شده را شروع نموده اند.

روز گذشته ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام نمود که ناوشکن Arleigh Burke از تنگه بسفر در خاک ترکیه عبور نموده و وارد آب های دریای سیاه شده است. طبق این اطلاعات، ایالات متحده به همراه متحدین و شرکای خود در ناتو به منظور تأمین امنیت، تثبیت اوضاع و تقویت توان بالقوه مشارکت در این زمینه در منطقه دریای سیاه حضور دارند.

این ناوشکن موشک انداز آمریکایی که به افتخار دریادار آرلی آلبرت بورک که در زمان جنگ جهانی دوم در منطقه اقیانوس آرام می جنگیده، Arleigh Burke نامگذاری شده است. این کشتی نظامی مجهز به سلاح های ضدمین و ضدزیردریایی و تسلیحات موشکی مدرن است.

وزارت دفاع روسیه بعلاوه اعلام نموده که ایستگاه های رادار این کشور طی هفته گذشته 41 هواپیمای خارجی را در نزدیکی حریم هوایی روسیه شناسایی کردند. طبق این اطلاعات، در این مدت 35 هواپیمای گشت و شناسایی و 6 هواپیمای بدون خلبان شناسایی (پهپاد) کشورهای غربی در نزدیکی مرزهای ملی روسیه پرواز کردند. البته در هیچیک از موارد حریم هوایی این کشور نقض نشده است.

وزارت دفاع روسیه در اوایل ماه نوامبر یادآور شده بود که تعداد پروازهای شناسایی هواپیماهای کشورهای عضو ناتو در مرزهای این کشور همچنان در حال افزایش است و بطور تقریبی روزانه 6 هواپیمای بیگانه ردگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نظامیان روسیه فعالیت ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان روسیه فعالیت ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید