مردم شایعات مربوط به واکسن کرونا را جدی نگیرند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم به شایعاتی که در خصوص واکسن کرونا مطرح می گردد توجه ننمایند و نسبت به واکسیناسیون خود و خانوده شان اقدام نمایند.

مردم شایعات مربوط به واکسن کرونا را جدی نگیرند

دکتر سید مهدی طباطبایی اضافه نمود: در حال حاضر تمامی واکسن های کرونا که در کشور و استان تزریق می گردد، مراحل پیش بالینی و کارآزمایی بالینی را طی نموده نموده است و بعد از اطمینان از اثر بخشی و اطمینان از اینکه ضرر انسانی ندارد مجوز تزریق صادر شده است.

وی با اشاره به این موضوع که مردم به شایعاتی که در مورد واکسن کرونا مطرح است توجه نکنند، اضافه نمود: تجربه نشان داده است که پوشش بالای واکسیناسیون کرونا می تواند از مرگ و میر و بروز شدید بیماری کرونا جلوگیری نماید.

دکتر طباطبایی قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش مرگ میر را دو هدف مهم واکسیناسیون کرونا مطرح کرد و اضافه نمود: زنجیره انتقال بیماری زمانی قطع خواهد شد که حداقل 80 درصد افراد جامعه واکسن کرونا را دریافت نموده باشند، از همه هم استانی های عزیز تقاضا می گردد برای دریافت واکسن اقدام کنند.

دکتر طباطبایی اضافه نمود: در حال حاضر اندازه تلقیح واکسن کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بیش از 933 هزار دوز رسیده است و پوشش واکسیناسیون در جمعیت 12 تا 18 سال به درصد85 رسیده و بیش از 70درصد جمعیت بالای 18 سال بر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

وی گفت: پویش من هم واکسن زدم برای ارتقاء پوشش واکسیناسیون کووید-19 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از 25 آبانماه شروع شده وتا 15 آذرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این پویش برنامه واکسیناسیون کرونا بصورت محله محور به وسیله تیم های سیار علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در حاشیه شهر انجام می گردد.

وی در مورد کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در اجرای واکسیناسیون سرخک بیش از 301 هزار کودک 9 ماهه تا 7 سال واکسن سرخک دریافت کردند و پوشش واکسیناسیون به بیش از 98 درصد رسیده است و تا خاتمه هفته این طرح ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مردم شایعات مربوط به واکسن کرونا را جدی نگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم شایعات مربوط به واکسن کرونا را جدی نگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید