روش افغانستانی تنها راه اخراج اشغالگران از عراق است

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، در پی اظهارات فرمانده مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، دبیرکل گروه جهادی - سیاسی عصائب اهل الحق تهدید به اجرای روش افغانستانی برای اجبار نیروهای آمریکایی به خروج از عراق کرد.

روش افغانستانی تنها راه اخراج اشغالگران از عراق است

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، شیخ قیس الخزعلی امروز شنبه در متن بیانیه گونه خود که در صفحه توییتر وی منتشر شد، ابراز داشت که آمریکایی ها بار دیگر دلیلی ارائه دادند که نشان داد زبان گفت و گو و منطقی برای آمریکا کارساز نیست و روشی (همانند) افغانستان، تنها راه برای اجبار آنها به خروج از عراق است.

وی این موضع را در واکنش به اظهارات دیروز آدینه ژنرال کنت مکنزی فرمانده مرکزی نیروهای ارتش امریکا (سنتکام) عنوان نموده، که گفته است دولت عراق خواستار ماندن نیروهای آمریکایی در کشورشان است.

الخزعلی گفته است: اظهارات فرمانده مرکزی نیروهای ارتش آمریکا دلیل واضح بر جدیت نداشتن دولت آمریکا به بیرون کشاندن نیروهای نظامی اش از خاک عراق است.

وی ابراز داشت در صورتی که دولت عراق تکذیبیه در این راستا صادر نکند، در این صورت اظهارات فرمانده آمریکایی دلیلی بر صداقت نداشتن دولت عراق است که ادعا نموده (در گفت وگوهای راهبردی بین واشنگتن و بغداد) عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از خاک کشور شده است.

به گفته وی، این نشان می دهد که دولت عراق آنچه را در آشکار می گوید غیر از آنچه است که در پشت پرده عنوان می نماید.

فرمانده مرکزی نیروهای ارتش آمریکا دیروز آدینه در کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که دولت عراق خواستار ماندن نیروهای آمریکایی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

وی ادامه داد که عملیات نیروهای آمریکایی در عراق برای مبارزه با داعش، گسترده تر خواهد شد.

به گفته وی، هنوز هیچ دستوری از وزارت دفاع آمریکا برای کاهش یا خروج نیروها از عراق دریافت ننموده ایم و شاید به زودی در این خصوص دستوراتی صادر گردد.

این درحالیست که سخنگوی ارتش عراق در نخستین واکنش به اظهارات فرمانده آمریکایی گفته است که گفت وگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن، مشخص کننده جدول زمانبندی خروج نیروهای خارجی از کشور است.

منبع: جام جم آنلاین

به "روش افغانستانی تنها راه اخراج اشغالگران از عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش افغانستانی تنها راه اخراج اشغالگران از عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید