خیز بایدن به سوی پیشتازی در سه شنبه عظیم

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، در رأی گیری معروف به سه شنبه عظیم که مرحله درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت همزمان در 14 ایالت این کشور برگزار می گردد رقابت بین برنی سندرز و جو بایدن جدی تر از قبل به نظر می رسد.

خیز بایدن به سوی پیشتازی در سه شنبه عظیم

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ آمیتیس تک، در ادامه مرحله درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی گیری های مهم موسوم به سه شنبه عظیم در 14 ایالت آمریکا برگزار گردید و رسانه ها بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) پیش بینی هایی را از احتمال پیروزی نامزدها در بعضی ایالت ها منتشر کردند.

پیش از رأی گیری های سه شنبه عظیم در چهار ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی انتخابات مقدماتی برگزار گردیده است اما سه شنبه عظیم به دلیل تعداد زیاد ایالت های درگیر انتخابات مقدماتی و همچنین میزان بالای موکلان انتخاباتی (delegates) از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در انتخابات سه شنبه عظیم در ایالت های آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا رأی گیری می گردد و تکلیف یک سوم کل مجموع موکلان انتخاباتی معین خواهد شد.

نامزدی که در نهایت به 1991 موکل انتخاباتی دست پیدا کند، می تواند نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و رقیب دونالد ترامپ گردد.

پیشتازی برنی سندرز در میان نامزدهای دموکرات تا قبل از سه شنبه عظیم از یک سو و انصراف پیت بوته جج شهردار سابق ساوث بند و سناتور ایمی کلوباچار دو نامزد این حزب و حمایت آنها از جو بایدن، در روزهای اخیر حساسیت نتایج انتخابات امروز را مضاعف نموده است.

با کناره گیری کلوباچار و بوته جج، رقابت اصلی بین سندرز و بایدن خواهد بود اما مایکل بلومبرگ، الیزابت وارن و تولسی گابارد هم شانس خود را برای حضور قوی تر در انتخابات آزمایش می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خیز بایدن به سوی پیشتازی در سه شنبه عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز بایدن به سوی پیشتازی در سه شنبه عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید