خبرنگاران انجام فعالیت در روزگار کرونایی با فراگیری مهارت ارزیابی خطر ممکن است

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بوشهر- خبرنگاران- متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه بوشهر گفت: پاندمی کرونا در هفته ها و ماه های آینده تمام نمی شود و داشتن فعالیت های اجتماعی در زمان همه گیری این بیماری نیاز به داشتن مهارت ارزیابی خطر ابتلا به کووید 19 دارد.

خبرنگاران انجام فعالیت در روزگار کرونایی با فراگیری مهارت ارزیابی خطر ممکن است

دکتر بتول امیری روز چهارشنبه به رسانه ها بیان نمود: همه مردم در این زمانه پاندمی کرونا فقط به رعایت انجام کارهای ضروری مانند خرید کردن از سوپرمارکت و ورزش در فضای باز فکر و عادت کرده ایم ولی افراد رفته رفته وارد فضایی شده اند که باید در مورد سایر ضرورت های زندگی نیز بیشتر فکر کرده و داشتن تعامل و ارتباط اجتماعی را ضرورتی برای حفظ سلامت روان بدانند.

وی بیان نمود: انسان موجودی اجتماعی است و برخی امور از جمله خرید لباس، بردن فرزندان و خانواده به گردش و تفریح در ساحل، دوچرخه سواری یا کوهنوردی و یا به ملاقات دوستان و خویشاوندان را باید انجام دهد.

متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه بوشهر گفت: بسیاری از افراد هنوز دوست ندارند به بیرون از خانه بروند و چون این کار خیلی ضروری است احساس ناراحتی و خطر می کنند به همین دلیل باید چارچوب هایی برای خودساخته تا بتوان خطر ابتلا و انتقال کرونا از سوی ما به دیگران ارزیابی شود.

امیری افزود: در زمان همه گیری کووید 19 به یک چارچوب برای تصمیم گیری آگاهانه نیاز است تا با استفاده از آن، راه های به نسبت ایمن برقراری ارتباط اجتماعی را ارزیابی و افراد در ارتباط اجتماعی بیش از حد مضطرب نشوند.

وی تاکید کرد: میزان خطر ابتلا به کووید19 به نوع فعالیتی که انجام می دهیم، سطح انتشار ویروس در جامعه، محیط، سطح ایمنی و بیماری زمینه ای در فرد بستگی دارد.

امیری یادآور شد: میزان خطر ابتلا به کووید 19 در فعالیت های روزانه به پنج گروه کم خطر، به نسبت کم خطر، خطر متوسط، خطر به نسبت زیاد و خطر زیاد تقسیم بندی شده است.

متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: فعالیت هایی مانند باز کردن نامه، دریافت غذا از بیرون بر یا پمپ بنزین جزو فعالیت های کم خطر و فعالیت هایی مانند خرید مواد غذایی از سوپرمارکت، گذراندن یک ساعت در یک زمین بازی و غذا خوردن در فضای بیرونی رستوران کم خطر تا متوسط، رفتن به آرایشگاه یا پیرایشگاه ، شرکت در عروسی یا مراسم تشییع جنازه و بغل کردن یا دست دادن با یک دوست دامنه خطر به نسبت زیاد را شامل می شود.

وی گفت: بیشترین خطر مربوط به فعالیت هایی مانند غذا خوردن در بوفه، شرکت در یک مراسم مذهبی، شرکت در کنسرت بزرگ یا رفتن به سینما است.

امیری تاکید کرد: خطر ابتلا به کووید 19 در فضاهای بسته با تهویه نامناسب بیشتر از فضای باز بوده و در محیط هایی که امکان رعایت فاصله یک متر و 80 سانتی متر موجودی نداشته و پرتراکم و شلوغ باشد نیز بیشتر است.

وی بیان نمود: احتمال شدیدتر ابتلا و عوارض در سالمندان به دلیل وجود بیماری های زمینه ای بیشتر بوده و در افراد دچار دیابت و افراد چاق خطر عوارض احتمالی در صورت ابتلا بیشتر خواهد بود.

متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در افراد سیگاری، افراد دارای فشارخون، سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی، افراد دچار نقص ایمنی و سرطان ابتلا به کووید 19 خطرناک تر است ازاین رو اگر قرار است به ملاقات این گروه از افراد بروید مطمئن شوید علاوه بر رعایت اصول ایمنی، در دو هفته قبل از ملاقات کارهای کم خطر انجام داده باشید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انجام فعالیت در روزگار کرونایی با فراگیری مهارت ارزیابی خطر ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انجام فعالیت در روزگار کرونایی با فراگیری مهارت ارزیابی خطر ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید