تحقیر تیم ملی فوتبال با کمدی سیاه فدراسیون ، انصراف دسته جمعی گزینه های داخلی تاج!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، فدراسیون فوتبال با یک فهرست عجیب که به انصراف نیمی از گزینه ها انجامید، شأن و منزلت تیم ملی را کاملاً زیر سؤال برد.

تحقیر تیم ملی فوتبال با کمدی سیاه فدراسیون ، انصراف دسته جمعی گزینه های داخلی تاج!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک آنلاین، از روزی که جام جهانی 2022 برای ایران تمام شد و داستان کارلوس کی روش با تیم ملی به انتها رسید، رفتار فدراسیون فوتبال ایران در قبال این تیم و نیمکتش عجیب و غریب و متناقض بوده است. فدراسیون تاج هفته های زیادی را با بی تفاوتی گذراند و تازه حالا به مرحله درخواست برنامه از گزینه های ایرانی رسیده که در نوع خودش اقدامی کم سابقه و غیرمنطقی است. حضور بعضی از مربیان تازه کار و شکست خورده در این فهرست به مقدار کافی برای تیم ملی توهین آمیز بود و حالا انصراف یکی دو نفر از حاضران در این فهرست، شأن و منزلت تیم ملی مملکت را کاملا زیر سؤال برده است.

از روز شکست مقابل آمریکا و حذف تیم ملی ایران دقیقا 3ماه گذشته است. کل فعالیت فدراسیون فوتبال ایران در قبال تیم ملی اش طی این 3ماه چه بوده است؟ اتلاف وقت همراه با صبر و حوصله ای وصف ناپذیر! فدراسیون تاج برای انتخاب سرمربی تیم ملی هیچ عجله ای به خرج نداده تا حالا و در فاصله 3هفته تا فیفادی و 2بازی محبت آمیز، تیم ملی سرمربی نداشته باشد. در این مدت هرازگاهی از مربیان خارجی یادشده و گاهی صحبت از گزینه های ایرانی به میان آمده است. اما حتی یک گام مثبت هم برداشته نشده و هنوز تیم ملی در نقطه صفر ایستاده است. امروز، تمام داشته های تیم ملی نسبت به 3ماه قبل یک فهرست از مربیان ایرانی است که هر کدام به دلیلی شرایط نشستن روی نیمکت تیم ملی را ندارند و تازه همین فهرست هم هر روز کوچک تر می گردد. انصراف چهره باتجربه و کارکشته ای چون امیر قلعه نویی که همه می دانند حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی یکی از آرزوهای او و شاید تنها آرزوی به جامانده اش در فوتبال ایران است، نشان می دهد او به نمایشی بودن این فهرست و سرکاری بودن همه این اتفاقات پی برده و تصمیم گرفته اجازه ندهد بیش از این با نامش بازی نمایند.

در فهرست مربیانی که فدراسیون از آنها برنامه خواسته نام مهدی تارتار دیده می گردد که تیمش در لیگ برتر بین 4تیم آخر جدول قرار گرفته است و در 8بازی اخیر رنگ پیروزی را ندیده است! کارنامه تارتار در سال های گذشته هم آنقدر پربار نبوده که کسی به اعتبار آنها چشم روی نتایج اخیرش ببندد. جالب اینکه همین مهدی تارتار هم روز گذشته انصراف داد و در نامه انصراف خودش خاطرنشان کرد امیر قلعه نویی را گزینه شایسته ای برای این پست می داند! اشاره تارتار به نام قلعه نویی شاید نام رمز او بود برای اعلام این نکته که از نمایشی بودن این ماجراها باخبر است و اگر این فهرست قرار بود آخر و عاقبتی داشته باشد امیر قلعه نویی بهتر از هر کسی این را می دانست و خودش را از بازی خارج نمی کرد. چنان که ساکت الهامی هم درست بعد از انصراف قلعه نویی همین کار را انجام داده و اعلام نموده بود در حال حاضر به حمایت از تیم ملی می اندیشد نه به راهنمایی این تیم.

گزینه دیگر فدراسیون حمید مطهری است که تازه سال جاری سرمربی شده و تعداد بازی های باشگاهی اش هنوز به 25بازی نرسیده است. از نظر فدراسیون فوتبال، 20بازی در لیگ، 2بازی در جام حذفی و کسب فقط 6برد طی این 22بازی، رزومه خوبی برای یک سرمربی است تا نامش بین گزینه های تیم ملی قرار بگیرد. از حسین فرکی هم نگذریم که 3سال است در هیچ تیمی مربیگری ننموده و از آخرین موفقیتش 7سال می گذرد. چند سالی بود نام حسین فرکی در جایی شنیده نمی شد اما حالا به شکل مرموزی طی یک هفته این نام را هم در بین گزینه های فولاد و هم در فهرست تیم ملی می بینیم!

البته سؤال اصلی درباره این فهرست می تواند پیرامون غیبت یحیی گل محمدی باشد اما در ادامه به طرح سؤالاتی پرداخته ایم که پاسخش را فقط فدراسیون فوتبال می داند. مثلا اینکه اگر فهرست فدراسیون قرار بوده تا این حد گسترده باشد که این نام ها در آن جا بگیرند، چرا خبری از محمد ربیعی و مجتبی حسینی نیست که لااقل از مطهری و تارتار عملکرد بهتری داشته اند؟ ابهامات این فهرست و اساسا مشکوک بودن این اقدام فدراسیون، آنقدر هست که علاوه بر امیر قلعه نویی، حتی ساکت الهامی را هم قانع نموده تا از حضور در این جمع و ارائه برنامه هایش انصراف بدهد. شأن تیم ملی را آنقدر پایین آورده اند که سرمربیان بیکار و راهنماییگران تیم های دوازدهم و سیزدهم لیگ هم در بین گزینه های راهنمایی این تیم قرار می گیرند و حرمت های همیشگی را چنان از بین برده اند که حالا انصراف از سرمربیگری در تیم ملی هم به ادبیات رایج در فوتبال ایران اضافه شده است. حالا که همه فهمیده اند فدراسیون قرار است این نفرات اعلام شده را دور بزند و به گزینه موردنظر خودش برسد، کاش لااقل این کار هر چه زودتر انجام گردد و گزینه موردنظر راهنمایی تیم ملی را در دست بگیرد؛ گزینه ای که نامش هرچقدر کوچک باشد، از شرایطی که امروز برای تیم ملی ساخته اند، تحقیرآمیزتر نخواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "تحقیر تیم ملی فوتبال با کمدی سیاه فدراسیون ، انصراف دسته جمعی گزینه های داخلی تاج!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیر تیم ملی فوتبال با کمدی سیاه فدراسیون ، انصراف دسته جمعی گزینه های داخلی تاج!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید