بهبود 200 مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید، با وجود آنکه درمان کرونا از طریق تزریق پلاسما از در ایران از روزهای ابتدایی اسفند کلید خورد و تا به امروز تمام گام های آن با موفقیت طی شده است، اما این شیوه در ایران مورد توجه قرار نگرفته است.

بهبود 200 مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک و به نقل از ایسنا، ناصر ریاحی اظهار کرد: ایران جزو پنج کشور نخست دنیا در حوزه استفاده از فن آوری های پلاسما درمانی به شمار می رود. ما از سال 1384 این کار را در ایران با حضور اساتید بسیار عظیم شروع کردیم و در حال حاضر 10 مرکز دریافت پلاسما با حضور بیش از 10 هزار نیرو، در کشور فعال هستند.

وی با اشاره به استفاده از پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در ایران، گفت: ما از روز پنجم اسفند و چند روز پس از ورود این ویروس به کشور، طرح استفاده از پلاسما برای درمان این بیماری را در دستور کار قرار دادیم. پس از برگزاری جلسات گسترده با اساتید کار وارد فاز بالینی شد و متخصصان اصرار داشتند پس از طی کردن چند مرحله پیروز، در این رابطه اطلاع رسانی گردد.

این فعال صنعت دارو ادامه داد: در گام نخست پس از دریافت پلاسما از تعدادی از بهبود یافتگان کرونا، این پلاسما به تعدادی از بیماران تزریق شد که نتایج پیروزیت آمیزی داشت و پس از آن این تزریق روی 200 بیمار دیگر انجام شد و نتایج آن بسیار پیروزیت آمیز بوده، حال تمامی این بیماران بهتر شده و تعدادی از آنها به شکلی معجزه آسا بهبود یافته اند.

ریاحی با بیان اینکه به زودی مقالات علمی این طرح درمانی منتشر شده و تجربه ایران در اختیار دنیا قرار خواهد گرفت، اعلام کرد: با وجود آنکه این اتفاق بسیار مهم است و می تواند برای درمان این بیماری یاری جدی کند، اما متاسفانه در کشور ما توجه چندانی به آن صورت نگرفت و ما می بینیم وقتی چند روز قبل سازمان غذا و داروی آمریکا از شروع تحقیقاتشان روی این روش صحبت می نماید، رسانه های خارجی از آن به معجزه یاد می نمایند، این در حالی است که این شیوه از چند هفته قبل در ایران کلید خورده و برنامه ای که ما داریم، با اختلافاتی بسیار محدود شبیه برنامه ای است که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را منتشر نموده است.

وی اظهار داشت: وقتی دنیا با ویروسی مانند کرونا روبرو شده، دیگر نه کسی به دنبال سودآوری شخصی است و نه اشخاص و افراد مهم هستند، بلکه باید هر طرحی که می تواند یاریی به درمان مبتلایان به این ویروس کند را در دستور کار قرار دهیم. از این رو امیدواریم با توجه به این دستاورد، در روزهای آینده خبرهای خوش بیشتری در این زمینه بشنویم.

  • سازمان غذا و داروی آمریکا پلاسما درمانی برای کرونا را تایید کرد

  • استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا برای درمان مبتلایان

  • سرم درمانی برای کووید-19 | داروی ویروس کرونا در خون بهبودیافتگان از بیماری

منبع: همشهری آنلاین

به "بهبود 200 مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود 200 مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید