اقدامات تحریک آمیز تروریست ها در ادلب و وخامت اوضاع انسانی در التنف سوریه

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تحریکات تروریست ها در جریان گشت زنی نظامیان روسیه-ترکیه در منطقه ادلب با هدف نقض آتش بس، نسبت به امکان گسترش بیماری کرونا در مناطق اشغال شده شرق رود فرات و التنف سوریه هشدار داد.

اقدامات تحریک آمیز تروریست ها در ادلب و وخامت اوضاع انسانی در التنف سوریه

ب ه گزارش گروه بین الملل وبلاگ آمیتیس تک به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که تروریست ها در استان ادلب سوریه بار دیگر مانع از گشت زنی نظامیان روسیه-ترکیه در بزرگراه ام- 4 می شوند و از این طریق تلاش می کنند تا رژیم آتش بس را برهم بزنند.

به گفته وی، در حال حاضر سخت ترین شرایط در مناطق ادلب ، التنف و در شمال شرقی سوریه که تحت کنترل دمشق قرار ندارد.

زاخارووا توضیح داد: اجرای تفاهمنامه روسیه و ترکیه در منطقه ادلب ادامه دارد. به طور کلی ، آتش بس رعایت می شود ولی تروریست ها هم از تلاش برای برهم زدن آن دست برنداشته اند. به ویژه ، آنها مانع از اجرای گشت زنی های مشترک روسی و ترکیه در کریدور امنیتی در امتداد بزرگراه ام-4 می شوند و این مسئله یک بار دیگر تأیید می کند که تروریست ها همچنان در منطقه ادلب به اقدامات تحریک آ میز خود ادامه می دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که بیشترین نگرانی در رابطه با امکان بالقوه انفجار شرایط گسترش ویروس کرونا در منطقه شرق رود فرات و مناطق اطراف التنف سوریه است.

به گفته وی ، شرایط نگران کننده دقیقاً مربوط به مناطقی ازخاک سوریه می شود که توسط ایالات متحده و متحدین آن به طور غیرقانونی اشغال شده است و امکان هیچ دسترسی بشردوستانه ای به این مناطق وجود ندارد.

زاخارووا با استناد به اطلاعات سازمان ملل گفت: براساس آن مقادیر بسیار زیادی مین های منفجر نشده در این مناطق باقی مانده و تنها دو بیمارستان فعالیت دارند. در عین حال ، در این مناطق مشکل سازترین کانون های گسترش عفونت های همه گیر بالقوه وجود دارد ، یعنی زندان های پر ازدحام ، که بیش از 10 هزار اسیر داعشی در آنجا نگهداری شد و تنها در یکی از اردوگاه های پناهجویان داخلی سوریه در این مناطق ، حدود 67 هزار نفر در بدترین شرایط زندگی می کنند.

امیدواری روسیه به آغاز فرایند مسالمت آمیز مناقشه یمن با توجه به شیوع کرونا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در تفسیر تصمیم ائتلاف عربی درباره تعلیق درگیری های نظامی در یمن به مدت دو هفته برای مقابله با ویروس کرونا، گفت که مسکو انتظار دارد که همه طرفین درگیری در یمن به اقدامات سازمان ملل برای حل و فصل مناقشه در این کشور پاسخ مثبت دهند.

وی گفت: مسکو از تصمیم ائتلاف عربی استقبال می کند. ما امیدواریم که همه طرف های بحران یمن به تلاش های سازمان ملل برای کاهش درگیری ها در شرایط بحرانی کنونی جان پاسخ مثبت دهند و مذاکرات فراگیر را آغاز کنند. ما بر این عقیده هستیم که در چارچوب چنین گفت وگویی ، سرانجام طرفین این مناقشه قادر خواهند بود درباره موضوعات اولویت دار ، از جمله سرانجام دادن به درگیری های مسلحانه طولانی و ایجاد شرایط زندگی صلح آمیز در یمن به توافق برسند.

ماریا زاخارووا همچنین یادآور شد که فراخوان دبیرکل سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس جهانی در شرایط گسترش عفونت ویروس کرونا باید توسط همه طرفین درگیری های مسلحانه منطقه ای شنیده شود تا از وقوع یک فاجعه انسانی جهانی جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این راستا از مقامات آمریکایی هم خواست تا سیاست اعمال تحریم های یک جانبه علیه سایر کشورها را کنار بگذارند تا موانع قانونی برای کمک به کشورهایی مانند کوبا، ونزوئلا و ایران در مبارزه با بیماری کرونا از میان برداشته شود.

این دیپلمات در عین حال ابراز همبستگی مردم روسیه با شهفرایندان آمریکایی در رابطه با گسترش شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را یادآور شده و از سیاستمداران آمریکایی خواست تا به روی مبارزه با این بیماری همه گیر تمرکز شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اقدامات تحریک آمیز تروریست ها در ادلب و وخامت اوضاع انسانی در التنف سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات تحریک آمیز تروریست ها در ادلب و وخامت اوضاع انسانی در التنف سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید