ارزیابی پیامد های کرونا از فضا

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، این پلتفرم امکان نظارت بر شاخص های کلیدی زیست محیطی و مالی، از جمله تغییر در کیفیت آب و هوا، فعالیت مالی شرکت ها، حمل و نقل، ساخت و ساز و کشاورزی را فراهم می آورد.

ارزیابی پیامد های کرونا از فضا

کمیسیون اروپا و آژانس فضایی اروپا یک پلتفرم به نام ابزار مشاهده سریع کره زمین (Race) ایجاد نموده اند که با استفاده از مشاهدات فضایی و هوش مصنوعی، پیامد های مالی و زیست محیطی همه گیری COVID-19 را ارزیابی می نماید.

این پلتفرم امکان نظارت بر شاخص های کلیدی زیست محیطی و مالی، از جمله تغییر در کیفیت آب و هوا، فعالیت مالی شرکت ها، حمل و نقل، ساخت و ساز و کشاورزی را فراهم می آورد.

یکی از این ویژگیها، قابلیت ردیابی میزان غلظت دی اکسید کربن در شهر ها و مناطق کلیدی دنیا با استفاده از داده های ماهواره Copernicus Sentinel-5P است.

برای ارزیابی عملکرد مالی، Race استفاده از هوش مصنوعی را با داده های ماهواره ای را ترکیب می نماید. اکنون از این روش به ویژه برای برآورد حجم فراوری خودرو در آلمان و نظارت بر ترافیک در فرودگاه بارسلونا استفاده می گردد.

اکنون این پلتفرم در حالت آزمایشی کار می نماید، اما اعلام شده که ظرف چند ماه آینده هم حجم داده های مورد نظر از ماهواره ها و هم تعداد مناطق مشاهده گسترش می یابد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید

به "ارزیابی پیامد های کرونا از فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی پیامد های کرونا از فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید