ابراز تأسف دبیرکل ناتو از تحریم ترکیه توسط آمریکا

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از اینکه یک کشور عضو این سازمان اقدام به تحریم یکی از اعضای دیگر آن نموده است، ابراز تأسف کرد.

ابراز تأسف دبیرکل ناتو از تحریم ترکیه توسط آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آمیتیس تک به نقل از آناتولی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از اینکه شدت اختلافات در این سازمان به جایی رسیده است که یک کشور عضو ناتو (مشخصاً آمریکا) یکی دیگر از اعضای این سازمان یعنی ترکیه را تحریم کند، ابراز تأسف کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ آمیتیس تک بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ آمیتیس تک بخوانید. (کلیک کنید)

ینس استولتنبرگ در یک نشست خبری مشترک با نخست وزیر مونته نگرو، در مورد اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تحریم یک نهاد نظامی و چند مقام ارشد ترکیه به وبلاگ آمیتیس تک گفت: از اینکه ما در شرایطی قرار گرفته ایم که کشورهای متحد در ناتو یکدیگر را تحریم می نمایند، متأسفم. من از همه اعضای ناتو، از ترکیه و دیگر اعضا می خواهم که برای یافتن راهکارهای مثبت [به منظور حل وفصل اختلافات] کوشش نمایند.

دبیرکل ناتو درباره اصرار ترکیه بر تصمیم خود برای خرید و راه اندازی آزمایشی سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسی که در نهایت به بهانه ای برای تحریم این کشور از سوی آمریکا بدل شد نیز گفت: این یک تصمیم ملی است، اما سامانه اس-400 با سامانه های ناتو همخوانی ندارد و نمی تواند در برنامه های دفاع موشکی و هوایی ناتو ادغام گردد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه 14 دسامبر (24 آذر) اظهار داشت که نام حوزه ریاست صنایع نظامی ترکیه و 4 نفر از مقامات ارشد این نهاد نظامی به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه داری به شمار می رود، افزوده شده است.

بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، حوزه ریاست صنایع نظامی ترکیه و 4 مقام ارشد این نهاد نظامی از جمله رئیس |آن، ذیل قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها (کاتسا) قرار گرفته و تحریم شده اند.

قانون موسوم به کاتسا در اوایل سال 2017 (بهمن ماه 1396) به منظور مقابله با ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب کنگره آمریکا رسید و ترکیه نیز اکنون به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه مشمول این قانون شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ابراز تأسف دبیرکل ناتو از تحریم ترکیه توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تأسف دبیرکل ناتو از تحریم ترکیه توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید