آسیب های پوستی از علائم کرونا است؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، باشگاه خبرنگاران/ محمد رضوانی، فوق تخصص بیماری های پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: آنچه که درباره تظاهرات اصلی بیماری کرونا مدنظر است درگیری ریوی، قلبی و گاهی کلیوی است.

آسیب های پوستی از علائم کرونا است؟

او اضافه کرد: علائم پوستی در بیماری کرونا بسیار شایع و مهم نیست؛ اما با این حال در مقاله علمی ذکر شده است که بین 88 بیمار بستری شده برای عفونت ویروسی کرونا ؛ 18 نفر آن ها معادل 20 درصد، دارای علائم پوستی بوده اند. همچنین 44 درصد از این افراد در آغاز این علائم و بقیه افراد در طی مراحل بستری شدن در معرض عوارض پوستی قرار گرفته اند.

رضوانی ادامه داد: در بیشتر افراد بیمار، این علائم بصورت بثورات پوستی قرمز رنگ، در 16 درصد افراد به صورت کهیر گسترده و 5 درصد دیگر موارد تاول های شبیه به آبله مرغان مشاهده است. خارش پوستی در این افراد وجود نداشته و یا بسیار کم دیده شده که شایع ترین محل درگیری در تنه بدنی افراد مشخص شده است.

این متخصص پوست ، مو و زیبایی گفت: باید به این نکته مهم توجه داشت که تظاهرات پوستی به هیچ عنوان ارتباطی با شدت بیماری ندارد، یعنی داشتن یا نداشتن ضایعات پوستی در تغییر پیش آگهی بیمار و شدت بیماری تاثیر نمی گذارد.

رضوانی گفت: به طور کل تظاهرات پوستی در بیماران مبتلا به کووید 19 مانند سایر عفونت های ویروسی عمل می نماید و انواع خاصی را شامل نمی گردد. البته مواردی مانند خونریزی های سر سوزنی زیر سطح پوست، کبودی های کوچک و رگه های قرمزی سطح پوست گزارش شده است.

او در خاتمه گفت: در این مطالعه افرادی که دارو مصرف نموده بودند را از لیست خارج کردند، تا تظاهرات پوستی به عنوان عوارض دارویی محسوب نگردد.

منبع: همگردی

به "آسیب های پوستی از علائم کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب های پوستی از علائم کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید