آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، ایران رسما وارد موج دوم شد ، رکوردزنی عربستان در مرگ ومیر

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سراسر دنیا به بیش از 6 میلیون و 652 هزار نفر رسید و شمار مرگ های ناشی از این بیماری همه گیر بیش از 390 هزار نفر ثبت شد.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، ایران رسما وارد موج دوم شد ، رکوردزنی عربستان در مرگ ومیر

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی 3574 بیمار جدید کووید19 در کشور طی 24 ساعته گذشته اطلاع داد. کیانوش جهانپور در این باره گفت: از 14 تا 15 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 3574 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

وی اضافه نمود: از بین مبتلایان جدید، 494 مورد بستری و 1080 مورد از افراد معادل 86 درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به گفته جهانپور، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 164 هزار و 270 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره آمار قربانیان نیز با بیان این که در طول 24 ساعت گذشته، 59 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به 8071 نفر رسید. جهانپور همچنین گفت: تا به امروز 127 هزار و 485 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. 2569 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اعلام این که شرایط خوزستان همچنان قرمز است، گفت: استان های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در شرایط هشدار جدی قرار دارند.

مقایسه فرایند اپیدمی کرونا در کشورهای مختلف نشان می دهد ایران با موج دوم شیوع روبرو شده و سایر کشورها فرایند نزولی و مهاری را در پیش گرفته اند.

  • مراجعه به بیمارستان ها در تهران افزایش یافته است

مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته کشوری ستاد مبارزه با کرونا در برنامه تهران کلینیک نیز در مورد موج دوم ویروس کرونا در تهران گفت: آمار مراجعان نسبت به گذشته به خصوص در بیمارستان امام(ره) که معیار ما بوده بیشتر شده است و با باز شدن اماکن عمومی، رستوران ها و... انتظار افزایش تعداد مبتلایان را داریم.

وی اضافه نمود: از طرفی به علت اینکه مردم در این چند وقت فاصله گذاری های فیزیکی را کاملا رعایت کردند آمار مبتلایان پایین تر آمده بود اما در حال حاضر بعضی مردم فکر می نمایند که کرونا تمام شده است و به زندگی عادی خود برگشتند اما می توان گفت که موج جدیدی از شیوع کرونا شروع شده است.

  • مرگ ومیر بر اثر کرونا در عربستان سعودی رکورد زد

عربستان سعودی برای دومین روز متوالی از افزایش شمار فوتی ها بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 در این کشور اطلاع داد. تسنیم به نقل از عکاظ نوشت: وزارت بهداشت عربستان سعودی، پنجشنبه در گزارش روزانه خود درباره آخرین تحولات مربوط به ویروس کرونا، از جان باختن 32 نفر دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری طی شبانه روز گذشته اطلاع داد تا مجموع قربانی این ویروس در این کشور به 611 نفر افزایش یابد.

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که در همین بازه زمانی 1975 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی و مجموع مبتلایان تا به امروز 93157 نفر رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، ایران رسما وارد موج دوم شد ، رکوردزنی عربستان در مرگ ومیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، ایران رسما وارد موج دوم شد ، رکوردزنی عربستان در مرگ ومیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید